Skip to main content
Beantwoord

Domein DynDNS wordt door KPN mail niet geaccepteerd

• August 30, 2022
  • 41 reacties
  • 378 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

41 reacties

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Abuse
  • August 30, 2022

Quarantine zou dan beter zijn. None geeft aan dat de DMARC policy totaal genegeerd moet worden. Perfect voor testen ivm de reporting functie, maar voor normaal gebruik is het hetzelfde als geen DMARC policy. Bedrijven checken, en acteren, nog wel eens op SPF maar dat is het eigenlijk wel. Voornamelijk omdat SPF zo vreselijk fragiel is.

wjb
Wijsgeer
  • August 30, 2022

Quarantine zou dan beter zijn. None geeft aan dat de DMARC policy totaal genegeerd moet worden. Perfect voor testen ivm de reporting functie, maar voor normaal gebruik is het hetzelfde als geen DMARC policy. Bedrijven checken, en acteren, nog wel eens op SPF maar dat is het eigenlijk wel. Voornamelijk omdat SPF zo vreselijk fragiel is.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 3, 2022

Kennelijk mag ik zelf niet bepalen of ik vind dat de vraag beantwoord is. Raar forum.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo @GaitJan, ik verduidelijk dit graag voor je! Op dit forum kunnen zowel de topicstarter, jij, als ook moderators, ik, antwoorden als beste antwoord markeren. Op het moment dat de topicstarter dit niet doet, kiezen wij ervoor om dit zelf te doen. Op het moment dat iemand dezelfde vraag als jij heeft, kan deze persoon het antwoord op de vraag sneller terugvinden. Ik maak uit jouw reactie op dat je het niet eens bent met het antwoord. Dat maakt het alleen niet minder het ‘beste antwoord'. Vandaar dat ik deze toch gemarkeerd heb. Hopelijk is het zo iets duidelijker.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 4, 2022

(Grappenmaker: het enige antwoord is zowel het slechtste als het beste.)

De door jou als antwoord aangemerkte standaard reactie (met die statistieken) is
in deze kwestie geen antwoord en heeft nauwelijks diepgang.

De onderhavige reactie zie ik dus niet als antwoord want helpt mij op geen enkele manier.

wjb
Wijsgeer
  • September 4, 2022

(Grappenmaker: het enige antwoord is zowel het slechtste als het beste.)

De door jou als antwoord aangemerkte standaard reactie (met die statistieken) is
in deze kwestie geen antwoord en heeft nauwelijks diepgang.

De onderhavige reactie zie ik dus niet als antwoord want helpt mij op geen enkele manier.

Dat het niet het antwoord is dat jij wilt horen is tot daar aan toe maar het is wel een duidelijk en correct antwoord.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 4, 2022

Het is een standaard en in dit geval nietszeggend antwoord. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 4, 2022

OK, enige nuance: die stats zijn gebaseerd op de foutieve aanname dat nsupdate.info een kwaadaardig domein is. 

wjb
Wijsgeer
  • September 4, 2022

OK, enige nuance: die stats zijn gebaseerd op de foutieve aanname dat nsupdate.info een kwaadaardig domein is. 

Nee, die stats zijn puur gebaseerd op meldingen.

Als veel mensen melden dat het een "kwaadaardig" domein is dan wordt dat dus blijkbaar zo ervaren en zal er ingegrepen worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 4, 2022

We blijven het oneens. 

wjb
Wijsgeer
  • September 4, 2022

We blijven het oneens. 

Daar is niets mis mee, dat kan gebeuren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 6, 2022

@Dennis ABD 

Goedendag,

Graag ontvang ik een lijst met verdachte subdomeinen van nsupdate.info

Want alleen met die details kan diens beheerder iets doen.

Gerrit

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Abuse
  • September 6, 2022

Wij hebben hier geen inzage in.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 6, 2022

Dus vind dat de beheerder van nsupdate.info de rotte domeinen moet ruimen.

Hoe dan?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 6, 2022

@Dennis ABD

Herstel:

Dus jij vind dat de beheerder van nsupdate.info de vermeend rotte domeinen moet ruimen.

Hoe dan?

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Abuse
  • September 6, 2022

Een gedegen abuse beleid zal aanzienlijk helpen.

Zoals eerder aangegeven kunnen ze zich tot Proofpoint wenden als ze details willen.