Skip to main content

Genoemd domein wordt door KPNmail voor rotte vis aangezien: maakt niet uit waar die tekst staat. Zodra die string voorbij komt gaat de deur dicht. Mail van, naar en met die tekst is dus niet mogelijk.

Heb dit uitgebreid aangekaart bij abuse, maar ze laten mij aan m'n lot over en verschuilen zich daarbij achter hun SPAM-leverancier (spamhouse c.s.?) en dat de beheerder daar iets moet doen.

nsupdate.info is een dynamische DNS-dienst en diens beheerder heeft toch echt gedaan wat nodig is om dit soort gedrag te voorkomen:

gerrit@fucksia:~$ curl -s https://publicsuffix.org/list/public_suffix_list.dat | fgrep nsupdate.info
// nsupdate.info : https://www.nsupdate.info/
// Submitted by Thomas Waldmann <info@nsupdate.info>
nsupdate.info
dnsupdate.info

 

Wat nu?

Quarantine zou dan beter zijn. None geeft aan dat de DMARC policy totaal genegeerd moet worden. Perfect voor testen ivm de reporting functie, maar voor normaal gebruik is het hetzelfde als geen DMARC policy. Bedrijven checken, en acteren, nog wel eens op SPF maar dat is het eigenlijk wel. Voornamelijk omdat SPF zo vreselijk fragiel is.


Quarantine zou dan beter zijn. None geeft aan dat de DMARC policy totaal genegeerd moet worden. Perfect voor testen ivm de reporting functie, maar voor normaal gebruik is het hetzelfde als geen DMARC policy. Bedrijven checken, en acteren, nog wel eens op SPF maar dat is het eigenlijk wel. Voornamelijk omdat SPF zo vreselijk fragiel is.

 


Kennelijk mag ik zelf niet bepalen of ik vind dat de vraag beantwoord is. Raar forum.


Hallo @GaitJan, ik verduidelijk dit graag voor je! Op dit forum kunnen zowel de topicstarter, jij, als ook moderators, ik, antwoorden als beste antwoord markeren. Op het moment dat de topicstarter dit niet doet, kiezen wij ervoor om dit zelf te doen. Op het moment dat iemand dezelfde vraag als jij heeft, kan deze persoon het antwoord op de vraag sneller terugvinden. Ik maak uit jouw reactie op dat je het niet eens bent met het antwoord. Dat maakt het alleen niet minder het ‘beste antwoord'. Vandaar dat ik deze toch gemarkeerd heb. Hopelijk is het zo iets duidelijker.


(Grappenmaker: het enige antwoord is zowel het slechtste als het beste.)

De door jou als antwoord aangemerkte standaard reactie (met die statistieken) is
in deze kwestie geen antwoord en heeft nauwelijks diepgang.

De onderhavige reactie zie ik dus niet als antwoord want helpt mij op geen enkele manier.

 


(Grappenmaker: het enige antwoord is zowel het slechtste als het beste.)

De door jou als antwoord aangemerkte standaard reactie (met die statistieken) is
in deze kwestie geen antwoord en heeft nauwelijks diepgang.

De onderhavige reactie zie ik dus niet als antwoord want helpt mij op geen enkele manier.

Dat het niet het antwoord is dat jij wilt horen is tot daar aan toe maar het is wel een duidelijk en correct antwoord.


Het is een standaard en in dit geval nietszeggend antwoord. 


OK, enige nuance: die stats zijn gebaseerd op de foutieve aanname dat nsupdate.info een kwaadaardig domein is. 


OK, enige nuance: die stats zijn gebaseerd op de foutieve aanname dat nsupdate.info een kwaadaardig domein is. 

Nee, die stats zijn puur gebaseerd op meldingen.

Als veel mensen melden dat het een "kwaadaardig" domein is dan wordt dat dus blijkbaar zo ervaren en zal er ingegrepen worden.


We blijven het oneens. 


We blijven het oneens. 

Daar is niets mis mee, dat kan gebeuren.


@Dennis ABD 

 

Goedendag,

 

Graag ontvang ik een lijst met verdachte subdomeinen van nsupdate.info

Want alleen met die details kan diens beheerder iets doen.

 

Gerrit


Wij hebben hier geen inzage in.


Dus vind dat de beheerder van nsupdate.info de rotte domeinen moet ruimen.

 

Hoe dan?


@Dennis ABD

 

Herstel:

 

Dus jij vind dat de beheerder van nsupdate.info de vermeend rotte domeinen moet ruimen.

 

Hoe dan?


Een gedegen abuse beleid zal aanzienlijk helpen.

Zoals eerder aangegeven kunnen ze zich tot Proofpoint wenden als ze details willen.