Skip to main content
Beantwoord

Door gebrekkige informatie vanuit KPN, is mijn 89 jarige vader zijn mailadres kwijt

• April 20, 2025
  • 6 reacties
  • 151 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik plaats dit bericht namens mijn vader van 89 jaar, die onlangs is verhuisd. Hij is niet digitaal vaardig en gebruikt slechts één e-mailadres voor al zijn belangrijke digitale communicatie, zoals met zorgverleners, overheidsinstanties en banken.

Samen met mijn vader ben ik naar de KPN-winkel gegaan om de verhuizing te regelen. Op advies van de KPN-medewerker is toen besloten om géén reguliere verhuizing uit te voeren, maar:

• Een nieuwe aansluiting af te sluiten op het nieuwe adres,

• En tegelijkertijd de oude aansluiting stop te zetten.
    Volgens de medewerker zou dit goedkoper zijn dan een formele verhuizing.

Wat echter niet is verteld, is dat bij deze aanpak het bestaande e-mailadres verloren zou gaan. Als dat wel was uitgelegd, hadden we deze optie natuurlijk nooit gekozen.

Tot overmaat van ramp is in de winkel vergeten om het oude abonnement daadwerkelijk op te zeggen, waardoor mijn vader onbedoeld een tijd dubbel is gefactureerd en betaald.

En nu ontvangt hij het bericht dat zijn bestaande KPN e-mailadres binnenkort wordt opgeheven.

Voor mijn vader zou dit een enorm probleem zijn:
Het is zijn enige e-mailadres, dat hij al jarenlang gebruikt (hij heeft alleen KPN gebruikt zolang er al internet/telefoon is) voor belangrijke communicatie. Hij kan niet zomaar overstappen naar een ander adres.

Mijn verzoek:
Gezien de fouten die zijn gemaakt en het feit dat het risico op e-mailverlies nooit is genoemd, vraag ik u vriendelijk of het e-mailadres alsnog kan worden overgezet naar het nieuwe abonnement, zonder dat daar een apart E-mail Only-abonnement (€7,50 p/m) voor nodig is.

Ik stuur uiteraard graag de klantgegevens en het betreffende e-mailadres via een privébericht.

Met vriendelijke groet,
[Menno]
(Zoon van KPN-klant)

Beste antwoord door 2Menno

Is inmiddels goed opgelost (via de klacht afhandeling), email adres is overgezet naar nieuwe aansluiting.
Bedankt all,
Menno

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 20, 2025

Beste ​@2Menno,

Dit is niet echt een probleem dat via het forum opgelost kan worden (dit is meer een klant helpt klant platform).
Mijn advies is om een officiële klacht in te dienen; als het goed is, word je binnen twee à drie dagen gebeld. Deze medewerker heeft meer bevoegdheden om zaken te regelen. Hier is de link waar je de klacht kunt indienen.
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

• April 20, 2025

Het is ronduit schokkend om te lezen dat een KPN medewerker in de winkel adviseert om een nieuw abonnement af te sluiten. Dat zeggen wij hier op het forum wel eens, maar dat hoort een KPN medewerker niet te adviseren.

En je ziet in deze situatie dat het nog verkeerd uitpakt ook. Want als het oude abbonement een paar maanden te lang door blijft lopen, dan is de winst natuur weer weg. Kan zomaar zijn dat het meer gekost heeft.

Een KPN medewerker hier op het forum kan er wel voor zorgen dat het emailadres overgezet worden naar het nieuwe adres. Vul daarvoor je forumprofiel in:

https://forum.kpn.com/settings/profile

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 21, 2025

Heb inmiddels dus maar een klacht ingediend, heb er niet veel vertrouwen in.
Ik heb nog 3 weken om het tegen te gaan.
Ik heb profiel gegevens aangevuld voor een eventuele KPN medewerker die het kan op pakken?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 21, 2025

In principe is dit wel goed op te lossen hoor, email gedeelte kunnen aan een ander account worden gehangen als daar een geldige reden voor is. En dat is dit.

Als u een klacht heeft ingediend wordt het binnen enkele werkdagen opgepakt en opgelost.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom op onze Community ​@2Menno. Wat rot dat 't zo mis gelopen is met het mailadres van je vader. 

Ik lees dat je een klacht aangemaakt hebt, dat is begrijpelijk in deze situatie. Dat is vaak ook beter in zulke situaties dan hier via de Community, hoewel we je hier vaak goed op weg kunnen helpen. Volgens mij is je klacht intussen opgepakt, en is het mailadres van je vader intussen verplaatst en veiliggesteld, klopt dit? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Is inmiddels goed opgelost (via de klacht afhandeling), email adres is overgezet naar nieuwe aansluiting.
Bedankt all,
Menno