Skip to main content

Ook ik heb een probleem met “doorgestreepte berichten”. Zie ook het plaatje van de KPN webmail. Men kan daar 2 berichten zien die zijn doorgestreept. Dezelfde doorgestreepte berichten zie ik ook in mijn emailprogramma staan in een account dat met IMAP werkt. Het lijkt erop dat alleen IMAP hier last van heeft. Is er een (technische) reden waarom die 2 emails zijn doogestreept ? Het is geen groot probleem maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat hier aan de hand is.

 

Hoi @Willy22 
Mijn eerste gedachte was “ik heb dit eerder voorbij zien komen”. Maar ja, toen kwam de vraag waar/wanneer… :thinking:

De zoekfunctie op het forum was mij deze keer vriendelijk gezind.
Zie dit topic waar de oorzaak gevonden werd in het gebruik van mailfilters in Webmail. Eén van de mail filter regels voegde daar de IMAP "deleted" flag toe aan binnenkomende mail.


Ik zou dus (afgaande op dat topic) een filterregel hebben ingesteld. Maar als ik bij de webmail kijk dan zie ik dat ik geen enkele regel heb gemaakt. Ik zie ook geen specifiek patroon. Bijv. de datums zijn te verschillend en het gaat hier maar om 2 emails.


Ok jammer, dan is het wat anders maar ik wilde het je niet onthouden.


Dit is een verschijnsel wat ik vroeger nog wel eens zag bij Outlook Express als je IMAP gebruikte. dit kreeg je te zien als je mails verwijderd had. Welk e-mailprogramma gebruik je nu, en staan ze in dat e-mailprogramma ook doorgestreept?


@Raymondt :

Ik gebruik inderdaad IMAP in Outlook Express Classic (OEC) ( https://www.oeclassic.com/ ). Hoewel de naam anders doet vermoeden is er - voor zover ik weet - geen binding met Microsoft. Omdat het programma nog steeds verder wordt ontwikkeld is het ook nog geschikt voor Windows 7, 8 & 10.

Misschien gebruikt het programma - net als het oude Outlook Express - ook onderdelen van Windows. En dat daardoor af en toe dit probleem optreedt. Dat zou kunnen verklaren waarom OEC, af en toe, dit zelfde probleem vertoont.

Ja, in OEC zijn dezelfde emails ook doorgestreept. Ik vermoed dat de communicatie tussen OEC en de KPN emailserver niet altijd “optimaal” is. Hoewel ik gewoon normaal gesproken nooit klachten heb over de verbinding met de (KPN) emailserver. Ook OEC is normaal gesproken altijd (zeer) stabiel.

Maar nogmaals, het treedt slechts af en toe op en het is dus geen groot probleem.


Wat ik nog weet uit Outlook Express is dat (zoals ik al riep) je dit zag als je mails verwijderde, en dat je dan vervolgens in OE nog de optie ‘delete purged messages’ had, om ze definitief te verwijderen. Bestaat deze optie in OEC? Waarschijnlijk worden de mails dan helemaal verwijderd bij het gebruiken van die optie. In de betaalde Outlook versie werkte dat wel op een manier zoals we dat nu gewend zijn. Ik verwacht dat deze OEC er dus op dezelfde manier mee omgaat zoals Outlook Express dat toen deed. Waar het vandaan komt en hoe het precies werkt, durf ik niet te zeggen, maar gezien je antwoord ben ik er vrij zeker van dat het iets is wat OEC veroorzaakt.


@Raymondt :

Klopt. In OEC zit hetzelfde systeem van "emails verwijderen” als in het oude Outlook Express.


Nog even dit:

In Outlook Express (OE) (ik heb nog steeds een laptop met Win XP & OE) & OEC werkt het zo: men kan emails (definitief) verwijderen maar dan worden de databestanden niet kleiner. Men moet dan een speciale optie kiezen om de ongebruikte ruimte te verwijderen én de bestanden kleiner te maken. Terwijl men bijv. in Thunderbird kan instellen dat het verwijderen van de ongebruikte ruimte automatisch gebeurt. Hoe dit in Outlook werkt weet ik niet want ik heb geen ervaring met dat programma. Het leuke van OEC is dat het programma in staat is deze gewiste emails weer te herstellen (op voorwaarde dat deze emails niet overschreven zijn).

De oplossing voor dit probleem was overigens heel simpel: ik heb deze doorgestreepte berichten simpelweg verwijdert.


laptop met Win XP

Mijn hemel:fearful::scream: . XP krijgt al sinds april 2014 (!) geen beveiligings updates meer. Je bank zal er ook niet blij mee zijn. Je hebt geen recht op compensatie als je digitaal beroofd wordt.

Ook de browsers ondersteunen sinds juni 2017 XP niet meer (geen updates dus zaken zullen niet (meer) werken).

Ik zou echt niet met zo'n lekke laptop het internet op willen…