Skip to main content

Jarenlang heb ik de email die ik kreeg op ****@planet.nl automatisch door laten sturen naar info@***.nl dat gehost werd door xs4all. Dat ging altijd goed. Omdat xs4all stopte, zit ik nu bij argeweb met het domein *********. Nu constateer ik dat niet alle mail meer doorkomt? Waar zou dat aan kunnen liggen? Welke instellingen moet ik veranderen? Aan de planet kant of aan de argeweb kant?

 

 

*admin: privégegevens verborgen

Heeft u de spam folder op de webmail van Argeweb al gecontroleerd? 


Nu constateer ik dat niet alle mail meer doorkomt?

"niet alle mail" of "helemaal geen mail"?


Niet alle mail, een gedeelte wel een ander deel niet. Natuurlijk heb ik ook in de spam gekeken,  daar komt het ook niet in


Niet alle mail, een gedeelte wel een ander deel niet. Natuurlijk heb ik ook in de spam gekeken,  daar komt het ook niet in

Dan wordt het wel heel lastig. Is er pijl op te trekken welk gedeelte wel en welk gedeelte niet?

Van een specifiek @planet.nl adres of met een specifieke inhoud of van een specifieke afzender of ...?


Van meerdere specifieke verzender. Niet incidenteel maar structureel. Of wel of niet.


Van meerdere specifieke verzender. Niet incidenteel maar structureel. Of wel of niet.

Dus van de éne verzender altijd wel en van een andere verzender nooit?

Zo ja, dan zou dat wel eens met SPF, DKIM en DMARC te maken kunnen hebben.

 

 

 


ja klopt, ik zal jouw suggestie doorgeven aan mijn provider, waar ik natuurlijk ook al contact mee heb.

dank


Zelf heb ik overigens mijn (zakelijke) mail die ik bij XS4ALL had ondergebracht niet naar Argeweb maar naar mijndomein.nl verhuisd.


Van harte welkom op ons forum @aggillet. Ons forum is openbaar en voor alle bezoekers zichtbaar, daarom hebben we je privégegevens in je eerste bericht verborgen. Ik raad je aan om voorzichtig te zijn met je persoonlijke gegevens in berichten, als het nodig is kan je ze beter in je forumprofiel neerzetten.

Fijn om te zien dat wjb en nick je al op weg geholpen hebben, hopelijk kom je verder met de tips die je hier gekregen hebt! We horen graag of je er uit gekomen bent, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.


ja klopt, ik zal jouw suggestie doorgeven aan mijn provider, waar ik natuurlijk ook al contact mee heb.

dank

Ja... maar als dat het probleem is, dan veranderen ze daar waarschijnlijk niets aan.