Skip to main content

Hallo,

Om mijn mail te lezen of te versturen gebruik ik altijd KPN web mail, dus geen e-mail programma's op mijn pc met W10.

Als ik ingelogd ben met mijn e-mailadres en wachtwoord en ik klik hierna op een van de te openen mappen krijg ik telkens links naast de URL een zwarte driehoek met een wit uitroepteken en de tekst “Niet beveiligd” te zien, gisteren heb ik op mijn pc KPN Veilig geïnstalleerd maar er is niets veranderd.

 

Bvd Ad.

 

Hoi @KijkenPratenNietsdoen. Wat vreemd dat je deze driehoek te zien krijgt. Gebeurde dit ook voordat je KPN Veilig had geïnstalleerd en heb je het al eens in een andere webbrowser getest? Ik zou je daarnaast willen vragen om een screenshot te maken en te delen in dit topic? 


Ja, ook toen was dit het geval, ik dacht dat het kwam omdat ik alleen Windows Defender gebruikte, en heb daarom denkende er dan vanaf te zijn KPN Veilig geïnstalleerd, maar helaas heeft dit niets opgelost. 

Zoals gevraagd hierbij het screenshot.

Bij voorbaat dank.

Ad.


Bedankt voor het delen van deze screenshot. Ik ga dit voor jouw navragen. Zodra ik een antwoord heb op jouw vraag kom ik er op terug.


We zijn het nog aan het uitzoeken en hebben nog een aantal vragen:

  • Welke internetbrowser gebruik je?
  • Wat krijg je te zien wanneer je op het “Niet beveiligd” driehoek klikt?

Het zou kunnen dat de internetbrowser dat jij gebruikt niet wordt ondersteund en dat je dit daarom te zien krijgt. Zou je het in een andere internetbrowser willen testen?


Hallo Vikash, ik gebruik Edge en als ik op het “Niet beveiligd” driehoekje klik komt er een pop up schermpje te voorschijn waar bovenaan met rode letters staat “De verbinding met deze site is niet helemaal veilig", over een geldig certificaat, cookies, sitemachtigingen en de instelling van de traceringspreventie die op “strikt” staat, daaronder het KPN icoontje met het webadres en de mededeling “aan” en dat er 0 geblokkeerde trackers zijn.

Overigens heb ik hierover vorige week ook contact gehad met 0800-0402 maar daar wisten ze het ook niet, vervolgens hebben zij een ticket aangemaakt voor een andere afdeling waarvoor ik 0800 0201557 (gratis) moest bellen en met invoering van een code en de optie 4 moest kiezen, kreeg ik een medewerker aan de telefoon die “remote” op mijn pc heeft ingelogd, hij heeft de browser extensie voor KPN Veilig geïnstalleerd en dit scheen het probleem op te lossen. Maar niets bleek minder waar want na verloop van enige tijd ik ben weer terug bij af?

Bij voorbaat dank.

Ad.


Bedankt voor jouw bericht. Wat jammer dat je via onze klantenservice niet verder bent gekomen. Wij zijn het nog steeds voor jou aan het uitzoeken. Zou je het eens in een ander webbrowser willen testen? Bijvoorbeeld Google Chrome?


Je hebt toch wel het nieuwe Edge Chromium, hè ?! Microsoft ondersteunt het oude Edge niet (helemaal) meer.

Als ik hier in Edge Chromium op kpn webmail m'n enige map open blijf ik gewoon een slotje zien.


Hallo Vikash en Peter,

Dank voor je reactie, ik heb recentelijk wel een update geïnstalleerd voor W10 waarin ook iets stond over aanpassingen voor Edge, na jou berichtje over Edge Chronium heb ik eens in “Help en feedback / Over Microsoft Edge” gekeken en warempel toen ik dit opende startte er gelijk een update, ik heb hierna nogmaals op “Over Microsoft Edge” geklikt en kreeg de volgende melding te zien “Microsoft Edge is bijgewerkt. Versie 87.0.664.57 (Officiële build) (64-bits)”

Nadat men, zie mijn berichtje van 3 uur geleden hierboven, remote een wijziging hadden aangebracht m.b.t. extensie “Browser Protection by F-Secure” dacht ik even dat het was opgelost maar even later bleek dat dit niet zo was, en heb ik in de e-mail instellingen bij “Beveiliging” het vinkje voor “Vooraf laden van externe afbeeldingen toestaan” weggehaald. Na de update van Edge heb ik dit weer ingeschakeld maar helaas blijf ik ook nu de melding met het driehoekje en de tekst “Niet beveiligd” ontvangen?

Bij voorbaat dank.

Ad.

 


Ik denk dat het een conflict is tussen de beveiliging van Microsoft en F-secure. Een extra beveiliging…. het klinkt als of je twee voordeuren in je huis plaatst.


Ik vraag me af of F-secure hier specifiek een rol speelt. Ook ik heb de melding af en toe voorbij zien komen in de afgelopen maand (Win 10, Edge Chromium, Norton Security, volledig bijgewerkt). 

Webmail uitloggen/inloggen verhielp het meestal. Sinds begin december heb ik het niet meer gezien.


Beste RBxx, u zult begrijpen dat ik ook al van alles geprobeerd heb omdat het niet prettig is als ik mijn mail wil lezen je deze melding krijgt, omdat je het gevoel krijgt dat er iemand mee kijkt c.q. leest.

Inderdaad is het zo dat als je uit- en inlogt of je drukt op het symbool verversen het dan voor even weg is, web-mail opent dan met het eerste bericht in de in-box maar als ik op een van de volgende berichten klik verschijnt de melding weer?

Bij voorbaat dank.

Ad.


Ik kan mij voorstellen dat dit niet prettig is wanneer je deze melding te zien krijgt. 

Zou je het eens in een ander webbrowser willen testen? Bijvoorbeeld Google Chrome?

Heb je dit al gedaan? Ik ben erg benieuwd of je dan hetzelfde te zien krijgt. 

Ook zou ik graag willen weten wat die groene balk en de tekst in jouw browser is.

 


Hallo Vikash, nee ik heb dit (nog) niet gedaan en wat die groene balk betreft, als ik in de werkbalk op het KPN-icoontje klik dan opent de site kpn.com, als ik dan de cookie melding bevestig en kies daarna rechts boven op envelopje om de kpn webmail inlogpagina te openen verschijnt onder de werkbalk een groene balk met aan de linkerzijde een naar links wijzend pijl symbool / het verversingssymbool / en de tekst Wemail.

Aan de rechterzijde de bekende (...) puntjes / een (-) streepje / het verkleinen symbool / en het meest rechts de bekende (X).

Ik hoop dat je er wat mee kunt, ik ben n.l. al wat ouder en doodsbang voor zaken die zich de laatste tijd met grote regelmaat op doen en waarvan melding wordt gemaakt in de diverse media.

Wederom hartelijk dank voor het meedenken!

Ad.


Ik zou je willen vragen om het toch eens in Chrome te testen. 


Ik zou je willen vragen om het toch eens in Chrome te testen. 

@KijkenPratenNietsdoen Heb je het nog getest in Chrome?


Hallo Vikash,

Sorry voor mijn late reactie, maar ik ga nu eenmaal niet over “één nacht ijs” en wil het eerst zeker weten voor ik reageer. Welnu ik heb Duck Duck Go toegevoegd en heb nu geen problemen meer.

Bedankt voor het meedenken en je bijdrage voor een oplossing.

Hartelijke groeten, alvast fijne feestdagen en een Corona-vrij 2021 gewenst!

Ad.