Skip to main content

Voor een klant ben ik op zoek naar haar e-mail wachtwoord. Haar adres is xxx@hetnet.nl. Wij kunnen niet meer in het w-mail account komen, er wordt gevraag om een wachtwoord. Dat is dus niet meer bekend. Nieuw wachtwoord aanvragen, resultaat: er wordt een e-mail verzonden naar het adres, mar daar kunnen we dus niet inkomen. Hebben we niets aan. KPN ID aanmaken, dan kun je het wijzigen, ja maar dan moet je een KPN product koppelen en die is er niet. Of je geeft het e-mail adres op en vervolgens zit je weer in de molen dat er een bericht wordt verzonden. Het nummer 0800 0402 gebeld. Na enige tijd hebben wij het antwoord gekregen dat dit niet via de telefoon verstrekt kan worden je moet hiervoor een KPN ID aanmaken. Conclusie een molen waar je niet uit komt. Vraag: Waar kan ik terecht voor het verkrijgen van het juiste wachtwoord, of wijzigen van dit wachtwoord, of verstrekken van een noodwachtwoord zodat ik weer bij de e-mail kan komen. En dan zonder in een molen te komen zonder uitgang.

Hallo @TestNaam   De klant heeft dus geen internet-abonnement bij KPN? Alleen een e-mail only abonnement dus? Ook dat kan gekoppeld worden via MijnKPN. Alleen heb je dan wel het klantnummer nodig. Dat staat als het goed is op de bankafschrijving en ook de factuur. Samen met postcode/huisnr. en bankrekeningnummer kan je dan koppelen.

 


Dank voor de reactie, klopt heb ik uitgeprobeerd, maar mevr. heeft geen connecties meer meet KPN. Ik heb het beprobeert met een factuurnummer van dd 2019, maar dat is niet meer bekent. Zij heeft allen nog een e-mail adres, zoals gemeld xxx@hetnet.nl


Dat verbaast me @TestNaam , ook een e-mail only account kost geld, KPN doet dat niet gratis. Ergens moet maandelijks een bedrag worden geïncasseerd.

Zet de persoonlijke gegevens van de klant (Privé, alleen zichtbaar voor KPN) in het forum profiel met het e-mailadres in het veld “Persoonlijke opmerkingen” dan kan een KPN moderator dieper graven, zodra die hier ‘langs komt'. Door de drukte is de wachttijd op een reactie helaas wel opgelopen (soms 5-6 dagen).


Met andere woorden: dat email adres bestaat helemaal niet meer. Na de laatste factuur blijft het adres nog 6 maanden in de lucht, daarna is het weg.


Goeie opmerking @Nick83 , dat zou heel goed het geval kunnen zijn. Als het internet abonnement is opgezegd, dan vervalt 6 maanden later idd het daaraan gekoppelde e-mailaccount.


Geachte heer Ruud. De gegevens zijn ingevuld


Hallo @TestNaam hopelijk kan een KPN moderator snel duidelijkheid geven. Als forumlid en klant kan ik hier geen rol in spelen.


Hi @TestNaam!

Het mailadres is nog actief als een email only abonnement, hiervoor wordt elke maand €3,56 afgeschreven. Kunnen jullie kijken of jullie die afschrijvingen terug kunnen vinden op de bankafschriften? Zo ja, dan staat er bij zo'n afschrijving ook het klantnummer vermeld waarmee de KPN ID aangemaakt kan worden zodat jullie het wachtwoord aan kunnen passen :slight_smile:


Klopt helemaal, maandelijks wordt dit bedrag afgeschreven.

KPN ID aanmaken lukt niet!!!!! Waarom niet? 

Het vraagt om een e-mail adres, na het ingeven krijg je de melding dat een mail vezonden is naar dit adres. MAAR DAAR KAN IK DUS NIET MEER INKOMEN.

STUUR A.U.B. EEN ALTERNATIEF NAAR MIJN ADRES, ZODAT IK HET KAN REGELEN.


Hallo @TestNaam 

Een KPN ID is een aparte ‘entiteit’ met een eigen wachtwoord. Daar kan je elk emailadres voor gebruiken, als je er maar toegang toe hebt. Een eigen gmail, hotmail of wat dan ook. Het mailtje is om te controleren of jij daar bij hoort. Daarna kan je inloggen bij MijnKPN en op de eerder genoemde wijze het product “e-mail abonnement” koppelen. Tot slot kan je dan het wachtwoord van het hetnet mailadres wijzigen.


Hartelijk dank voor alle reacties, maar ik ben daar niet mee geholpen. Ik blijf in de malemolen zitten!! Log in in met mijn KPN ID kan ik het product van mevr. niet koppelen. Rekening nummer wordt niet herkend. Probeer ik in t loggen met het e-mail adres van mevr. wordt er om een wachtwoord gevraag. Dat is dus zoek en weten we niet. Dan kan ik vragen om een mail te sturen, maar dat komt dus terecht in de mailbox die wij niet kunnen openen. Dus dat lukt ook niet. Een product kan ik dus niet koppelen want ik kan voor haar geen KPN ID aanmaken. Een prima beveiliging, maar hier kom ik niet doorheen. Dus nogmaals het verzoek, stuur een bericht naar mijn e-mail adres m et de mogelijkheid het wachtwoord te wijzigen van mevr. e-mail adres of stuur een brief of iets dergelijks, maar langs deze weg kom ik er niet uit.

 


@TestNaam

Vervelend (maar ook vreemd) dat je het email abonnement niet kan koppelen aan jouw KPN ID.

Met postcode, huisnummer, klantnummer (van recente bankafschrijving) en laatste drie cijfers van bankrekeningnummer zou dat moeten gaan.

Via emailadres van de klant gaat het (begrijpelijk) niet lukken zonder toegang tot de mailbox.

Hopelijk heeft KPN ( @Maja_ ) nog een idee, ik weet het niet meer.


Nog even voor alle duidelijkheid, ik gebruik mijn eigen KPN ID, bij het koppelen kies ik voor thuis, de tweede optie met ja, en dan komt de vraag om de laatste drie cijfers van de rekening. Maar er wordt niet gevraagd van wie, dus het systeem denkt nog steeds dat het om een rekening van mij gaat. En dat is niet het geval. Log ik in onder haar e-mail adres wordt de mail daarheen verzonden en daar kom ik dus niet bij.


@TestNaam Optie 2 beantwoord je met nee !

Zie het plaatje in mijn voorbeeld hierboven.  Dan krijg je meer vragen.


Ik loop van het enen probleem naar het andere denk ik, als ik dat volg krijg ik na het invullen van de gevraagde gegevens de melding: “Uw sessie is verlopen, log opnieuw in” Dit een  aantal keren geprobeerd, het zelfde resultaat. PC opnieuw gestart, misschien blijft er iets hangen, opnieuw geprobeerd met het zelfde resultaat

 

 


Klopt helemaal, maandelijks wordt dit bedrag afgeschreven.

Ok, die gegevens kan je gebruiken om alsnog het email-only abonnement te koppelen. Met behulp van @RBxx ben je al wel zo ver gekomen dat je als gegevens het adres van mevrouw, het klantnummer dat bij de afschrijvingen van €3,56 wordt benoemd én de laatste 3 cijfers van dat rekeningnummer invult hier?

En als je dan op ‘Abonnement koppelen’ klikt, krijg je direct die melding of gebeurt er eerst iets anders?

Wij kunnen en mogen in verband met privacy wetgeving geen wachtwoorden inzien of aanmaken, dus het is onmogelijk voor ons om hier op een andere manier bij te helpen. Ik hoop dus van harte dat het koppelen alsnog gaat lukken!


Product is aangemeld, helaas kom ik nog niet verder wegens onderhoud door KPN aan MIJNKPN, er zijn op dit moment geen gegevens beschikbaar.

Ik zal het later nog eens proberen en hoop dan bij het bedoelde wachtwoord te kunnen komen.

Bedankt voor alle hulp tot zover. Kom ik er weer niet uit meld ik mij wel weer.


Hmm, dat is een extra tegenvaller dus :slight_frown: Hopelijk lukt het snel!


Hallo @TestNaam 

Lukt het je om direct via de link KPN e-mail instellingen  het adres te beheren? Dan omzeil je mogelijk de problemen met MijnKPN.


Mail bus is weer open. Allen hartelijk dank. Sessie kan afgesloten worden


Top @TestNaam!

Gelukt via de link van @RBxx