Skip to main content

Beste KPN,

Een tijd terug ben ik over gegaan van windows live mail naar mail van windows 10. Een enorm verschil kom ik achter. Wat ik al wist is dat Windows live mail een pop 3 mail is en mail windows 10 een webmail dus je mail doorgestuurd krijgt van je pop 3 account. 

Maar ik merk dat ik email berichten die ik bewaar in speciale  mappen zomaar kwijt raak . Ik was hier in het begin ook al eens achter gekomen toen ik tussen door nog even via windows Live mail naar mijn mails keek en bleek dat de mails dan verdwenen waren uit mijn mail van windows 10. Graag wil ik hier vanaf of ik hef mijn kpnplanet.nl email op op ik ga terug naar een pop 3 email account het liefst zou ik het laatste doen.

Wat is hiervoor de oplossing?

Groet Pieter.  

Hallo @Piete.S. , het e-mailprogramma MAIL in Windows 10 is géén webmail, het is een zelfstandig e-mailprogramma als vervanger voor Windows Live Mail 2012.

Je kunt binnen MAIL je e-mailaccounts instellen volgens het POP- of het IMAP-protocol net als in Windows Live Mail 2012.

 


Hallo @Piete.S. , het e-mailprogramma MAIL in Windows 10 is géén webmail, het is een zelfstandig e-mailprogramma als vervanger voor Windows Live Mail 2012.

Je kunt binnen MAIL je e-mailaccounts instellen volgens het POP- of het IMAP-protocol net als in Windows Live Mail 2012.

 

Dank voor je antwoord. Heb alles weer nagekeken en idd je hebt gelijk. Maar hoe kan het dan zijn dat de sub mappen leeg zijn? Bijvoorbeeld mijn map waar de vakantie boeking mails in bewaard werden is nu leeg en niet meer te vinden in alle mappen.


Hallo @Piete.S. , je zou eens in kunnen loggen in de webmail en daar een ‘abonnement’ kunnen nemen op de betreffende map, bij synchroniseren zie je de map weer in het mailprogramma op de computert als je tenminste IMAP gebruikt.

 


Ik heb het account overgeschakeld naar IMAP en toen kwamen de mappen terug. Vreemd eigenlijk.  Bij het inschakelen naar mijn pop3 account met inkomende mail pop.kpnplanet.nl  en uitgaande mail mail.kpnplanet.nl kon ik wel mail ontvangen maar niet mail meer verzenden. 

Toch heb ik liever het pop3 account 


@Piete.S., gebruik je verschillende apparaten en wil je hierop allemaal hetzelfde zien? Dan is IMAP wel aan te raden. Stap voor stap e-mail instellen is uitgelegd op onze website! 

Heb je hier nog vragen over? Dan hoor ik het graag! :slight_smile:


Reageer