Skip to main content

Goede dag,

Thuis blijken ze van provider gewisseld te zijn, en nu is mijn email dus inactief. Graag zou ik toegang hebben om nog even wat accounts onder een ander email adres thuis te willen brengen. Nu heb ik contact opgenomen, meerdere personen te woord moeten staan, het duurde allemaal heel erg lang, maar het was niet mogelijk, zelfs niet tegen betalen. Hoe moeilijk kan het zijn om een mailboxje open te zetten? Ik zie zelfs op het forum dat er email only pakketten bestaan waar de service zei dat die er niet zijn.

Ik wil gewoon wat accounts redden van de ondergang, accounts die toch best wel belangrijk zijn. Waarom moet het zo moeilijk zijn om een mailboxje te openen? Het lijkt wel of de verhalen van de service van KPN echt waar zijn…..

Heeft iemand hier een oplossing voor? Want bijv. apple laat zich niet op een ander mail zetten zonder dat ik mijn email confimeer, en zo zijn er meerdere. Ik kan dus geen kant op en wordt beklemd door KPN die vervolgens doodleuk zegt:”Klop nogmaals aan bij apple en de andere organisaties”.

Bij voorbaat dank.

 

p.s. Ik vind dit wel een beetje gek, want ik gebruik nog steeds mijn zonnet(!) en versatel email adressen, en die hele providers bestaan niet eens meer, opgegaan in tele2, en die hebben we al jaren niet meer als provider….

p.s.2 De servicemedewerker heeft het adres verwijderd tijdens het gesprek zodat ik het adres opnieuw kon aanmaken op een ander KPN ID eer hij me doorverbond om email only te krijgen. Dus als ik gewoon email-only kan krijgen en het adres aanmaak is er niets aan de hand.

Hallo @LigaKoek ,

Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op jou vraag. De oplossing is een e-mail-only-abonnement.

Het E-mail Only-abonnement kost 7,50 euro per maand, en is alleen aan te vragen bij het telefonisch wijzigen van een KPN-internetabonnement. Dus je moet niet je KPN-internetabonnement opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement. In de praktijk betekent dit natuurlijk wel dat je KPN-internetabonnement wordt stopgezet. Je moet overigens bellen naar de afdeling Opzeggingen van KPN. :wink:

KPN adverteert hier verder niet mee, omdat het niet veel wordt gebruikt. Mogelijk had je net de verkeerde medewerker aan de lijn. Gewoon nogmaals bellen met 0800-0402 en als het niet goed verloopt, dan vragen naar de afdeling opzeggen. 

 

 


@Noordzee

Ik zit heel mijn ochtend te verzieken omdat KPN graag extra geld wilt(wat ik aanbood), want zoals ik al zei, mijn zonnet en versatel emailadressen doen het nog steeds, dus vind het gek, En het ergste is dat ik verdomme nog zelf het werk moet doen van de prachtige service van het koninklijke kpn. Ik weet zeker dat ik nooit maar dan ook nooit meer een abbo ga nemen bij kpn. Wat een flut service. En met alle (ex)klanten van kpn die ik heb gesproken krijg ik hetzelfde te horen, je moet maar hopen dat alles werkt(dat schijnt al een wonder te zijn), want als het niet werkt kan je beter 2 weken vakantie nemen om het op te lossen.

 

Want ik werd gewoon weggeklikt door de medewerker nadat ze zei:”nee kan niet”.


Ik begrijp jouw frustratie. Je bent afhankelijk van (de kennis van)de medewerker die je te spreken krijgt. Dit product is niet algemeen bekend. 


Hallo @LigaKoek ,

Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op jou vraag. De oplossing is een e-mail-only-abonnement.

Het E-mail Only-abonnement kost 7,50 euro per maand, en is alleen aan te vragen bij het telefonisch wijzigen van een KPN-internetabonnement. Dus je moet niet je KPN-internetabonnement opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement. In de praktijk betekent dit natuurlijk wel dat je KPN-internetabonnement wordt stopgezet. Je moet overigens bellen naar de afdeling Opzeggingen van KPN. :wink:

KPN adverteert hier verder niet mee, omdat het niet veel wordt gebruikt. Mogelijk had je net de verkeerde medewerker aan de lijn. Gewoon nogmaals bellen met 0800-0402 en als het niet goed verloopt, dan vragen naar de afdeling opzeggen. 

 

 

@LigaKoek 

Is het inmiddels geregeld na het nogmaals bellen naar 0800-0402? 

 


Dag @LigaKoek. Dank je wel, allereerst, voor het doen van je verhaal hier. Als ik het goed begrijp zijn jullie thuis overgestapt naar een andere provider zonder dat je dit wist. Nadat je abonnement is opgezegd, kun je je e-mailadressen nog 1 maand gebruiken. Eenmaal opgezegd of overgestapt, is het niet mogelijk om de opzegging terug te draaien. Het werkt dus ook niet zo simpel als het openzetten van een e-mailaccount. Wanneer zijn jullie overgestapt?

@Noordzee geeft hier bovenstaand verder het enige juiste antwoord: op het moment dat je wilt opzeggen, maar je e-mailadressen graag wilt behouden, dien je je abonnement te wijzigen naar een E-mail Only abonnement. Dit lees je ook op onze website onder het kopje ‘Wanneer stopt mijn KPN e-mailadres?

Heb je nog gebeld met de afdeling Opzeggen en is het gelukt om je opzegging om te zetten naar een wijziging? Ik lees het graag.
 


Als niet-KPN-klant kun je volgens mij geen email-only account afsluiten. Dat kan alleen bij opzeggen. Later niet meer dacht ik. Sowieso is de mail die in de mailbox stond verloren.


@Nick83

De e-mailadressen blijven na het einde van het contract nog een maand werken. Ik heb het vermoeden dat gedurende die maand zo’n abonnement nog mogelijk is. Daarna niet meer lijkt me. En ja, normaliter zal het e-mail-only abonnement afgesloten moeten worden door de oude eigenaar, zijn ouder waarschijnlijk dus.
 

Maar er is verder weinig over dit abonnement terug te lezen. 
 

En je moet tijdens zo’n telefonisch gesprek met de klantenservice ook maar net de juiste ervaren medewerker spreken. 


Dat klopt, @Nick83. Je kunt een E-mail Only abonnement afsluiten op het moment dat je je abonnement wilt opzeggen, maar je KPN e-mailadressen graag wilt behouden. Nadat je hebt opgezegd, zijn de e-mailadressen nog 1 maand te gebruiken. Die komen dan (heel ironisch in deze tijd) in quarantaine. Het aanvragen van E-mail Only werkt alleen binnen 1 maand na de wensdatum van de opzegging.


Bij omzetten van compleet KPN pakket naar alleen E-mail Only ben je dan de hele inhoud van je eerdere e-mails kwijt of gaan die ook mee bij het omzetten?


Bij omzetten van compleet KPN pakket naar alleen E-mail Only ben je dan de hele inhoud van je eerdere e-mails kwijt of gaan die ook mee bij het omzetten?


Goede vraag, @Leo Schoonhoven! Je behoudt dan zowel de e-mailadressen als e-mails. :slight_smile:


Hallo @LigaKoek ,

Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op jou vraag. De oplossing is een e-mail-only-abonnement.

Het E-mail Only-abonnement kost 7,50 euro per maand, en is alleen aan te vragen bij het telefonisch wijzigen van een KPN-internetabonnement. Dus je moet niet je KPN-internetabonnement opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement. In de praktijk betekent dit natuurlijk wel dat je KPN-internetabonnement wordt stopgezet. Je moet overigens bellen naar de afdeling Opzeggingen van KPN. :wink:

KPN adverteert hier verder niet mee, omdat het niet veel wordt gebruikt. Mogelijk had je net de verkeerde medewerker aan de lijn. Gewoon nogmaals bellen met 0800-0402 en als het niet goed verloopt, dan vragen naar de afdeling opzeggen. 

 

 

 

 

 

@LigaKoek 

Heb je het inmiddels geregeld via 0800-0402? 

 


Hallo @LigaKoek. Gezien je niet meer hebt gereageerd, ga ik ervan uit dat het is gelukt. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, lees ik het graag. 


Reageer