Skip to main content

Ik heb een account verwijderd na een fout met instellen, maar ik kan de account niet herstellen?

Begrijp dat er een reservering op kan staan, zodat ik de account niet opnieuw kan invoeren.

Kunt U dat herstellen, of vrijgeven?

Heb nu even een andere aangemaakt die ik dan wel zal verwijderen.

Welkom op het forum. Voor de medewerkers van KPN is het belangrijk dat alles relevante persoonsgegevens in je profiel worden aangevuld, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het zoeken van een passende oplossing. Mocht je dit al gedaan hebben, zullen medewerkers binnenkort reageren op je bericht. Het is de laatste tijd erg druk, waardoor een reactie even op zich kan laten wachten.


Hoi Jeroen.

Heb de optie Email aangevinkt in het profiel.


Geeft vooral in het profiel aan wie je bent en waar je woont, zodat medewerkers je indentieid kunnen verifiëren.


Hoi @brnrd. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het niet lukt om het e-mail adres opnieuw aan te maken. Ik zal voor jou uitzoeken of het mogelijk is om de reservering te verwijderen. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en het e-mail adres willen achterlaten in het KPN Forum profiel? Het e-mail adres mag je achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!.


Hoi Vikash

Heb nog geen gebruikersnummer kunnen vinden?

Geen documenten.

Persoonlijke opmerkingen kan ik ook niet vinden?


Jouw KPN Forum profiel vindt je hier.  Je mag ook een privebericht naar mij sturen met daarin jouw gegevens en e-mail adres. 


Dat had ik wel gevonden, maar er staat nergens een vraag of menu over het email adres.

Aangezien ik nog geen afschrift heb ontvangen van de factuur weet ik ook het KNP abonnee nummer nog niet.

 

Ah, dan klik ik op die link naar een privé bericht en krijg de inbox “er zijn (uiteraard) nog geen Pb's.”

Maar er is geen enkele aanwijzing naar een menu of opstelling van een PB naar jou?


Zou je nog eens naar jouw privebericht inbox willen gaan? Als het goed is zie je nu mijn naam wel staan.:relaxed:


Het e-mail adres dat je hebt achtergelaten in een privebericht is actief volgens mijn systeem en zou dus moeten werken. Zie je dit e-mail adres ook wanneer je inlogt op email.kpn.com. Zou je hier een screenshot van willen maken en delen in dit topic?


Wellicht het @brnrd het email account verwijderd uit het email programma op pc, laptop of mobiel. Gewoon weer opnieuw toevoegen dus.


Neen, die account werkt niet, is nog steeds “niet beschikbaar".


Wellicht het @brnrd het email account verwijderd uit het email programma op pc, laptop of mobiel. Gewoon weer opnieuw toevoegen dus.


Het gaat niet om wat er op mijn PC staat. Ik kan in mijn KPN die account niet toevoegen.

Hij staat dus ook niet in het lijstje met Email adressen.

Verwijderen houdt een account bezet.


Maar @Vikash zegt dat het email adres gewoon actief is...


Tja dat kan hij wel zeggen maar dat houdt kennelijk in dat ik het niet kan gebruiken.

Heb daarvan screenshots gestuurd naar Vikash.

KPN houdt verwijderde accounts aan paar maanden? in het archief, zodat anderen het adres niet kunnen gebruiken.


Er staat duidelijk in andere topics, dat een eenmaal verwijderde account 3 maanden geblokkeerd blijft.

Dat is om iemand de gelegenheid te geven het (abusievelijk) verwijderde account te herstellen, maar dan moet KPN het adres wel eerst deblokkeren, anders krijg je gegarandeerd “ Account niet beschikbaar”.

Een verwijderde account staat natuurlijk niet in het adressenlijstje op mijn KPN.


Het is gelukt om de oude account opnieuw in te voeren.

Bedankt voor de hulp.


Fijn, waar lag het nu aan? Heeft KPN iets vrijgegeven of heb je de mail weer toe kunnen voegen aan een mailprogramma?


Hoi Jeroen.

Natuurlijk lag het bij KPN die het adres weer moest vrijgeven na verwijdering, zoals eerder gesteld.

Na een PB met de lijsten en voorbeelden naar Vikash te hebben gestuurd, is er daar iemand wakker geworden. :joy:

Wat het mailprogramma betreft, Outlook dus, was er een probleem om de account in te voeren.

Testen of afronden werkte niet omdat er geen reply van de KPN server kwam.

Dus opnieuw de oude account in te voeren in Outlook was daarom ook niet eerder mogelijk.

 


Fijn dat het is gelukt. In ieder geval een fijn weekend toegewenst.


...

Hoi Jeroen.

Natuurlijk lag het bij KPN die het adres weer moest vrijgeven na verwijdering, zoals eerder gesteld.

Na een PB met de lijsten en voorbeelden naar Vikash te hebben gestuurd, is er daar iemand wakker geworden. :joy:

Wat het mailprogramma betreft, Outlook dus, was er een probleem om de account in te voeren.

Testen of afronden werkte niet omdat er geen reply van de KPN server kwam.

Dus opnieuw de oude account in te voeren in Outlook was daarom ook niet eerder mogelijk.

Werkt het nu wel in Outlook?


Hoi Jeroen.

Ja nu werkt het weer normaal in Outlook.

Je kunt zo'n account alleen aanmaken als de test werkt naar de server.

Een niet beantwoorde test zal steeds weer terugkeren met “opnieuw wachtwoord invoeren”. Dus die gooi je er uit, want je kunt het pollen niet deactiveren in Outlook.

Eerst moet de account in het lijstje staan van Mijn KPN Mail.

Actieve accounts (zoals Vikash beweerde), zijn niet altijd vrij te gebruiken.

Ze zijn wellicht actief omdat ze daarmee beschermd zijn tegen het aanmaken op die naam door anderen.

Ongeveer net zoals een verwijderd telefoonnummer nog een tijdlang beschikbaar blijft voor een spijtoptant.

Het account gaat naar een obscuur achterkamertje waar ik dan niet meer bij kan.


Nou ja zeg, nu is mijn account weer verdwenen?

Staat niet meer in het lijstje en dus kan ik het ook niet vanuit Outlook benaderen.

Kan ook niet op die naam de account bij KPN aanmaken en is dus weer geblokkeerd???


Het probleem lag toch een tikje ingewikkelder.

Na een lange chat, bleek mijn oeroude account nog steeds actief zoals Vikash dus terecht beweerde.

Maar dat was ook een hoofdaccount en dus kon de medewerker er niets mee.

Een hoofdaccount kun je niet als sub-account overzetten.

Dat was dus de reden dat die accountnaam niet beschikbaar was.

“Maar ik weet heel zeker, dat ik het wel een keer opnieuw heb kunnen aanmaken onder mijn huidige hoofdaccount en dat het werkte? Kan het ook bewijzen, want er zijn gisteren testberichten vanuit Outlook naar dat adres gestuurd, zoals de inbox aangeeft.”

De oude inloggegevens bestonden overigens nog en daarmee kon ik inderdaad inloggen.

Nu is de vraag of ik zo vrijblijvend twee hoofdaccounts kan hebben?

Een oude hoofdaccount als 5e email adres????

Nu werkt Outlook tenminste wel met dat oude account.

 

 


Aangezien ik nu een hoofdaccount heb op een Telfort accountnaam en een tweede op KPN, vraag ik mij af of ik de KPN aliassen van dat Telfort account kan overzetten naar dat KPN hoofdaccount? Eigenlijk zoals dat hoort.

Zonder de aliassen als email adres te hoeven verwijderen en opnieuw aan te maken onder KPN, met alle risico's van dien.

Dan zou ook het KPN hoofdaccount ingesteld moeten worden als algemeen voor de administratie.