Skip to main content

Ik heb per ongeluk planet.nl account verwijderd en wil die graag terug, maar als ik op emailadres toevoegen klik kan dat herkent het adres planet.nl niet 🤔ik wil account terug😩

Ach, dat is naar, @Katerve. Als je een mailadres verwijderd wordt deze eerst drie maanden op reservering gezet. Juist zodat deze voor je bewaard kan blijven mocht je je bedenken. Of in het geval van een ongelukje 🙂

Die reservering moet door ons verwijderd worden, en daarna kun jij het mailadres weer opnieuw aanmaken Dus ik ga je daarmee helpen. Vul alsjeblieft je forumprofiel in met je naam- adres- en abonnementsgegevens. Zet het e-mailadres waar het om gaat in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Als je hier dan weer reageert, doe ik de rest.


Oh is dat zo want alle medewerkers van kpn zeggen dat mijn oude mails sowieso verdwenen zijn. Ik heb laatst meerdere keren gebeld met kpn en die hebben mijn emailadres uit de reservering gehaald. Ik moest zelfde adres binnen 5 minuten weer aanmaken en heb dat gedaan, maar ben wel alles kwijt 


Dus ik vrees dat je reactie te laat komt. Ik vind het wel raar dat als je adres per ongeluk verwijderd er geen mogelijkheden zijn om het terug te halen. Ik gebruik dat emailadres al 30 jaar en ben erg verdrietig dat ik alles, correspondentie oud leraar Nederlands, kwijt ben😥😥als je me op de een of andere manier kan helpen om oude mails terug te krijgen ben ik je eeuwig dankbaar 🙏


Heb je de mails nooit gedownload naar een mailprogramma? 


Ai @Katerve , dat is een nare verrassing.
Het e-mail adres kan wel hersteld worden, maar de (online) mailbox niet. Zodra je het mailaccount verwijdert is de mailbox met inhoud weg. Die inhoud moet je zelf regelmatig veilig stellen.


Heb je de mails nooit gedownload naar een mailprogramma? 

Niet dat ik weet🤔😩 stom hè, baal er echt van😥


Oh is dat zo want alle medewerkers van kpn zeggen dat mijn oude mails sowieso verdwenen zijn. Ik heb laatst meerdere keren gebeld met kpn en die hebben mijn emailadres uit de reservering gehaald. Ik moest zelfde adres binnen 5 minuten weer aanmaken en heb dat gedaan, maar ben wel alles kwijt 

Ah, ja dat is helaas wel zo. Zoals RBxx ook al aangaf, het adres kunnen we weer vrijgeven zodat je deze opnieuw kunt aanmaken. Maar de mails ben je helaas kwijt als je ze niet ergens hebt opgeslagen :(

Ik kan je in deze dan alleen maar aanraden om het mailadres nu ook in te stellen in een mailprogramma. Op die manier kun je belangrijke mails opslaan.


Wat ik vreemd vind is dat er bij deleten account niet werd gevraagd of ik het zeker wist omdat alle gegevens zouden verdwijnen. Die vraag wordt wel gesteld als je bijv mails defenitief wilt verwijderen uit je prullenbak. Waarom dan niet bij verwijderen van zoiets als een account. Op het forum zie ik dat meerdere mensen hun account per ongeluk hebben verwijderd met alle gevolgen van dien. Ik kan me niet voorstellen dat die gegevens niet ergens in de catacomben van de digitale wereld begraven liggen en dat ik daar echt niet meer bij kan. Ik vind dat in deze tijden van digitalisering echt een tekortkoming en gebrek van Kpn webmail


Misschien zal het nog wel in diepe back-ups liggen. Maar dan is het vaak bedoeld voor algemeen herstel bij technische storingen. Een losse mailbox daaruit terughalen zou mogelijk veel meer tijdrovender zijn.

Het is vervelend wat er gebeurd is, en ik hoop dat KPN nog iets kan betekenen. Maar als je een account verwijderd, dan zou je eigenlijk al moeten verwachten dat de data ook meegenomen wordt. Of hoe wou je die anders dan nog bereiken zonder dat er een koppeling is tussen de mailbox en de gebruiker?

Ik hoop het allerbeste, maar in dit soort gevallen raad ik ook aan om voortaan zelf ook backups te maken, door de mailbox op je eigen PC voortaan te backuppen.


Neen ik had niet verwacht dat alle data meteen zou verdwijnen. Ik ben tenslotte geen expert en verder vind ik het nog steeds vreemd dat er niet gevraagd wordt of je zeker weet dat je het account wilt verwijderen...als je per ongeluk vuilnisbak aanvingt, is alles meteen weg!! Ik vind dat raar en ook niet goed van kpn, sorry maar dat vind ik gewoon

Evengoed bedankt voor het meedenken 


Wat ik vreemd vind is dat er bij deleten account niet werd gevraagd of ik het zeker wist omdat alle gegevens zouden verdwijnen. Die vraag wordt wel gesteld als je bijv mails defenitief wilt verwijderen uit je prullenbak. Waarom dan niet bij verwijderen van zoiets als een account. 

Ik kan helaas niets meer doen aan jouw situatie, @Katerve. Maar ik neem deze feedback mee naar de e-mailmensen. Misschien kan er dan wat aangepast worden qua meldingen bij het verwijderen van een mailaccount.