Skip to main content

IK gebruik al jaren een e-mail account onder het klantnummer van mijn ex-vrouw. Ik ben nu zelf klant van KPN en wil dit e-mail account laten overzetten naar mijn eigen klantnummer. is dat mogelijk ?

Hallo @Kees v.d. E a.s. maandag even bellen met 0800 0402.


Eigenlijk... zou uw ex-vrouw dit moeten regelen. Het zou heel fout zijn als u dit voor elkaar zou krijgen zonder dat uw ex-vrouw hier in gemoeid zou worden.


Eigenlijk... zou uw ex-vrouw dit moeten regelen. Het zou heel fout zijn als u dit voor elkaar zou krijgen zonder dat uw ex-vrouw hier in gemoeid zou worden.

Beste Nick83, mijn ex-vrouw weet hier van, en werkt er aan mee. Ik heb op het forum al vaker gezien dat mensen geholpen werden met het overzetten van e-mail accounts, eventueel via een moderator ?


Hallo @Kees v.d. E a.s. maandag even bellen met 0800 0402.

Beste JanD, die stuurden mij meteen naar een KPN winkel. Ik heb op het forum al vaker gezien dat mensen geholpen werden met het overzetten van e-mail accounts, eventueel via een moderator ? Daarom heb ik het hier gepost. 


Beste Nick83, mijn ex-vrouw weet hier van, en werkt er aan mee. Ik heb op het forum al vaker gezien dat mensen geholpen werden met het overzetten van e-mail accounts, eventueel via een moderator ?

Het probleem is in principe eigenlijk dat het te maken heeft met een stukje AVG, wettelijk kan een bedrijf eigenlijk helemaal niets zonder toestemming van de contractant. In dit geval is dit uw ex-vrouw.

Helaas heeft het verleden vaak uitwezen dat ex-partners elkaar het licht niet  in de ogen gunnen en er zich soms onwenselijke situaties hebben voorgedaan. Een telefoon laten afsluiten uit naam van een ex, nog even gauw schulden opbouwen op naam van ex. Van alles is denkbaar.

Daarom zal KPN hoogst waarschijnlijk de contractant zelf willen spreken zodat deze toestemming kan verlenen om het e-mail adres naar u over te hevelen.


Beste Nick83, mijn ex-vrouw weet hier van, en werkt er aan mee. Ik heb op het forum al vaker gezien dat mensen geholpen werden met het overzetten van e-mail accounts, eventueel via een moderator ?

Het probleem is in principe eigenlijk dat het te maken heeft met een stukje AVG, wettelijk kan een bedrijf eigenlijk helemaal niets zonder toestemming van de contractant. In dit geval is dit uw ex-vrouw.

Helaas heeft het verleden vaak uitwezen dat ex-partners elkaar het licht niet  in de ogen gunnen en er zich soms onwenselijke situaties hebben voorgedaan. Een telefoon laten afsluiten uit naam van een ex, nog even gauw schulden opbouwen op naam van ex. Van alles is denkbaar.

Daarom zal KPN hoogst waarschijnlijk de contractant zelf willen spreken zodat deze toestemming kan verlenen om het e-mail adres naar u over te hevelen.

Beste GerritS76, Het is prima als de KPN haar wil spreken, zoals ik al zei, ze weet er van. Was vanmorgen nog bij mij om haar klantnummer door te geven… Wat ik al eerder vroeg, zou een moderator hier bij kunnen helpen ?


Hi @Kees v.d. E, aangezien jullie nog goed contact met elkaar hebben, lijkt het mij eerlijk gezegd het meest handig dat jullie hier samen even voor bellen met 0800 - 0402. Dan kan 1 van mijn collega's met jullie beide een verificatie doen in hetzelfde gesprek, en vervolgens de ‘verhuizing’ van het mailadres in gang zetten!

Via het forum kunnen wij dit wat lastiger regelen aangezien wij niet de mogelijkheid hebben om je ex-vrouw te spreken. Mocht dat in de praktijk toch wat lastiger blijken te zijn, dan lijkt dit mij de beste handelswijze om het alsnog voor elkaar te krijgen:

Ik maak een notitie in ons klantsysteem dat je ex-vrouw ons de opdracht gaat geven om een mailadres te verhuizen naar jouw klantnummer (hierbij heb ik ook haar naam/adres/klantnummer nodig, die zet ik er bij in). Vervolgens kan je ex-vrouw met ons bellen om aan te geven dat het mailadres verhuisd kan worden, en hebben ze de notitie onder jouw abonnement dat jij hier ook helemaal akkoord mee bent!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mailadres  waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan 🙂


Hi @Kees v.d. E, aangezien jullie nog goed contact met elkaar hebben, lijkt het mij eerlijk gezegd het meest handig dat jullie hier samen even voor bellen met 0800 - 0402. Dan kan 1 van mijn collega's met jullie beide een verificatie doen in hetzelfde gesprek, en vervolgens de ‘verhuizing’ van het mailadres in gang zetten!

Via het forum kunnen wij dit wat lastiger regelen aangezien wij niet de mogelijkheid hebben om je ex-vrouw te spreken. Mocht dat in de praktijk toch wat lastiger blijken te zijn, dan lijkt dit mij de beste handelswijze om het alsnog voor elkaar te krijgen:

Ik maak een notitie in ons klantsysteem dat je ex-vrouw ons de opdracht gaat geven om een mailadres te verhuizen naar jouw klantnummer (hierbij heb ik ook haar naam/adres/klantnummer nodig, die zet ik er bij in). Vervolgens kan je ex-vrouw met ons bellen om aan te geven dat het mailadres verhuisd kan worden, en hebben ze de notitie onder jouw abonnement dat jij hier ook helemaal akkoord mee bent!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mailadres  waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan 🙂

Maja,

Dank je voor je reactie. Kun je stapsgewijs, dus in de juiste volgorde, aangeven wat er nu concreet moet gebeuren ? Is voor mij dan makkelijker bij te houden… 😉


Hi @Kees v.d. E, aangezien jullie nog goed contact met elkaar hebben, lijkt het mij eerlijk gezegd het meest handig dat jullie hier samen even voor bellen met 0800 - 0402. Dan kan 1 van mijn collega's met jullie beide een verificatie doen in hetzelfde gesprek, en vervolgens de ‘verhuizing’ van het mailadres in gang zetten!

Via het forum kunnen wij dit wat lastiger regelen aangezien wij niet de mogelijkheid hebben om je ex-vrouw te spreken. Mocht dat in de praktijk toch wat lastiger blijken te zijn, dan lijkt dit mij de beste handelswijze om het alsnog voor elkaar te krijgen:

Ik maak een notitie in ons klantsysteem dat je ex-vrouw ons de opdracht gaat geven om een mailadres te verhuizen naar jouw klantnummer (hierbij heb ik ook haar naam/adres/klantnummer nodig, die zet ik er bij in). Vervolgens kan je ex-vrouw met ons bellen om aan te geven dat het mailadres verhuisd kan worden, en hebben ze de notitie onder jouw abonnement dat jij hier ook helemaal akkoord mee bent!

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mailadres  waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan 🙂

Maja,

Ik heb mijn profiel ingevuld en het betreffende e-mailadres vermeld. 

Kijk even of het in orde is zo, ik hoor weer van je ! Alvast bedankt ! 👍


Yes bedankt @Kees v.d. E!

Ik heb nu onder jouw gegevens een notitie gemaakt dat je vrouw contact op gaat nemen om het mailadres om te laten zetten van haar klanrnummer naar jouw klantnummer. Jij kunt verder niets meer doen nu, aangezien je vrouw de enige is om de daadwerkelijke opdracht door te geven. Zij mag nu dus gaan bellen met onze klantenservice via 0800 - 0402, zodat mijn telefonische collega dan de stappen kan doorlopen om het mailadres van het ene naar het andere klantnummer omgezet te krijgen. Mocht die collega nog willen controleren of jij daar ook toestemming voor geeft, dan kunnen ze mijn notitie teruglezen! Wat van belang is, is dat je vrouw jouw klantnummer paraat heeft, die is noodzakelijk voor het omzetten 🙂


Yes bedankt @Kees v.d. E!

Ik heb nu onder jouw gegevens een notitie gemaakt dat je vrouw contact op gaat nemen om het mailadres om te laten zetten van haar klantnummer naar jouw klantnummer. Jij kunt verder niets meer doen nu, aangezien je vrouw de enige is om de daadwerkelijke opdracht door te geven. Zij mag nu dus gaan bellen met onze klantenservice via 0800 - 0402, zodat mijn telefonische collega dan de stappen kan doorlopen om het mailadres van het ene naar het andere klantnummer omgezet te krijgen. Mocht die collega nog willen controleren of jij daar ook toestemming voor geeft, dan kunnen ze mijn notitie teruglezen! Wat van belang is, is dat je vrouw jouw klantnummer paraat heeft, die is noodzakelijk voor het omzetten 🙂

Maja,

Nogmaals bedankt !!

Ik ga er mee aan de slag en zal laten weten als het is gelukt.

 


Hoe staat het er nu voor @Kees v.d. E? Is het mailadres goed omgezet?


Hoe staat het er nu voor @Kees v.d. E? Is het mailadres goed omgezet?

Hallo Maja,

Door omstandigheden zal het even moeten wachten Maja, maar ik hou je op de hoogte.

Bedankt voor je reactie ! 

 


Ok helemaal prima, dan wacht ik het rustig af!


Hallo Maja, je hoort het wel. Bedankt voor je inzet ! 👍