Skip to main content

Ik heb een KPN mailadres dat blijkbaar ook bij iemand anders bestaat. Ik krijg mail die niet voor mij bedoeld is. Dit mag natuurlijk nooit. Ik heb eea. gemald bij KPN maar nog geen reactie.

Is dit bekend bij iemand anders?

Heel eerlijk @Eekmolen , het lijkt me sterk dan dezelfde email adres twee keer uitgegeven is. Er zitten zo veel beveiligingen in deze systemen, dat gaat dus niet gebeuren.

Ik ben dan wel benieuwd waardoor je denkt dat die email adres bij iemand anders bestaat. Krijg je mails (die volgens jou niet voor jou zijn) van verschillende afzenders of alleen maar van een? Zou het niet ook gewoon een typefout in de mail adres kunnen zijn waardoor het bij jou terecht komt? Of iemand heeft per ongeluk een verkeerde email adres doorgegeven. Of, misschien zijn het spam mails? Meerdere opties dus, vandaar dat ik wel geïnteresseerd in jou redenering ben.


Ik heb mijn mailadres eind vorig jaar aangemaakt, maar tot van de week nog niet in mijn mailprogramma's ingesteld.
er zaten bijna 500 mails in mijn inbox. Hiervan waren er meerdere die duidelijk voor iemand in Purmerend bedoeld waren (Werkspot meldingen). Ik heb nog niemand mijn KPN mailadres doorgegeven

 


@Eekmolen , net zoals een telefoonnummer na opzegging niet in de prullenbak verdwijnt maar na een bepaalde periode weer opnieuw uitgegeven wordt is zulks ook met e-mailadressen het geval.

Ik weet niet hoelang die periode exact is bij KPN, maar het zou mij niet verbazen als dat slechts 3 maanden tot hooguit 6 maanden is.

Indien dat een voormalig op Werkspot of anderszins openbaar gebruikt e-mailadres betreft kan je daar bevroedelijk nog jaren lol van hebben.


Een emailadres is uniek, kan niet door iemand anders gebruikt worden.

Het beurt wel eens dat iemand per abuis een mailadres opgeeft dat aan een ander toebehoort, het hoeft maar 1 letter te schelen.

Ik kreeg in het verleden wel eens complete contracten e.d. opgestuurd, even met de afzender gecommuniceerd dat het gebruikte mailadres fout is.

 


@Eekmolen, net zoals een telefoonnummer na opzegging niet in de prullenbak verdwijnt maar na een bepaalde periode weer opnieuw uitgegeven wordt is zulks ook met e-mailadressen het geval.

Ik weet niet hoelang die periode exact is bij KPN, maar het zou mij niet verbazen als dat slechts 3 maanden tot hooguit 6 maanden is.

Indien dat een voormalig op Werkspot of anderszins openbaar gebruikt e-mailadres betreft kan je daar bevroedelijk nog jaren lol van hebben.

@Dicksooo KPN geeft opgegeven oude e-mailadressen na drie maanden vrij. 

@Eekmolen Ik adviseer je om een ander E-mailadres te gaan gebruiken. Want anders ga je hier nog jarenlang ellende van hebben. Denk ook aan spammails en reclames. Daar kom je niet zomaar vanaf. 

 


Bedankt 

 


Indien dat een voormalig op Werkspot of anderszins openbaar gebruikt e-mailadres betreft kan je daar bevroedelijk nog jaren lol van hebben.

Je kunt dat gewoon afmelden. Waarschijnlijk staat er in de mail een link om met 1 klik af te melden. 

Het kan ook zo wezen dat je in moet loggen om af te melden. Maar wat dan nog, je kunt gewoon een nieuw wachtwoord instellen. Je hebt namelijk de controle over het emailadres.Â