Skip to main content
Beantwoord

E-mail adres verdwenen. Mails komen ook niet meer aan

• 14 maart 2025
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Beste,

Sinds vandaag lijkt het alsof mijn e-mail adres simpelweg is verdwenen.

Als ik bij KPN e-mail instellingen kijk, staat er dat ik nog recht heb op 6 e-mail accounts.

Als ik hem wil toevoegen staat er: Het opgegeven e-mailadres is niet beschikbaar.

Ook heeft iemand anders geprobeerd om een mail naar dit mail adres te sturen en krijgt de mail met foutmelding terug dat het email adres niet bestaat.

Hij lijkt dus echt verwijderd?

Kan iemand mij verder helpen?

Willie

Beste antwoord door Willie1963

Bedankt voor je reactie,

Ik heb met de klantenservice gebeld, en het probleem zat er in dat het email adres automatisch verwijderd is door een verhuizing die heeft plaatsgevonden. Na x aantal maanden verdween deze dan omdat het om een nieuwe aansluiting ging. 

Ik ben nu ingelogd in de KPN webmail, maar nu is zoals de klantenservice al aangaf alles verdwenen.

Op mijn laptop ben ik via de outlook app nog “ingelogd” op het account en daar staan alle emails nog, omdat deze natuurlijk geen verbinding heeft met het account. 

Kan ik via hier nog een backup maken om de mails over te zetten naar het “nieuwe” account?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dankjewel.

Bekijk origineel

5 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 14 maart 2025

@Willie1963 

Het lijkt erop dat iemand jouw emailaccount(s) heeft gehackt.

Verander eerst ALLE wachtwoorden, inclusief dat van het KPN ID (kies “Wachtwoord vergeten"). Zorg erook voor dat ALLE wachtwoorden verschillend zijn. Bel dan met de KPN klantenservice ( tel. 0800 - -0402 (ook op zaterdag)) om de zogeanaamde “reservering” van jouw emailadres af te halen. Daarna kun je dat oude emailaccount weer aanmaken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 15 maart 2025

Bedankt voor je reactie,

Ik heb met de klantenservice gebeld, en het probleem zat er in dat het email adres automatisch verwijderd is door een verhuizing die heeft plaatsgevonden. Na x aantal maanden verdween deze dan omdat het om een nieuwe aansluiting ging. 

Ik ben nu ingelogd in de KPN webmail, maar nu is zoals de klantenservice al aangaf alles verdwenen.

Op mijn laptop ben ik via de outlook app nog “ingelogd” op het account en daar staan alle emails nog, omdat deze natuurlijk geen verbinding heeft met het account. 

Kan ik via hier nog een backup maken om de mails over te zetten naar het “nieuwe” account?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dankjewel.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6548 reacties
  • 15 maart 2025

Hallo ​@Willie1963 

Welke outlook heb je, die bij Office zit of de gratis New outlook die bij Windows zit?
Het beste kan je eerst outlook op Offline werken zetten, zit bij de Office outlook onder het tabblad Verzenden/ontvangen.

Bij New outlook zou je nu moeten kunnen exporteren via Bestand en dan Exporteren.

Bij de Office outlook via Bestand → Opties, dan in het venster dan opent kiezen voor Geavanceerd en dan Export.

Het handigst is om dan te exporten naar een .PST bestand, kies dan de hoofdmap van je mailaccount en zet indien het niet aanstaat het vinkje aan bij Alle submappen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 15 maart 2025

@Willie1963 

Dan had je waarschijnlijk een nieuw KPN abonnement genomen voor het nieuwe adres. Je had ook gewoon jouw abonnement kunnen laten overzetten naar het nieuwe adres. Dan was er niks aan de hand geweest. KPN heeft daarvoor zelfs een verhuis-service.

Ik neem aan dat je het POP protocol gebruikt in jouw emailprogramma ? Het is redelijk simpel (althans voor mij):

Maak een extra account aan in jouw emailprogramma dat met IMAP werkt en dat naar jouw KPN email-account/adres wijst. Kopieer m.b.v. jouw emailprogramma de emails - per map - van het POP account naar de juiste map van het IMAP account. Dan gaat het emailprogramma achter de schermen aan de gang om de emails weer op de KPN emailservers te zetten.

Als alles gekopieerd is, controleer dan of alles goed is aangekomen. Zo ja, dan kun je, indien gewenst, het IMAP account in jouw emailprogramma verwijderen.

Ik persoonlijk zou willen aanraden om zowel een POP als een IMAP account in jouw emailprogramma aan te maken. Dit heb ik ook zelf gedaan. Op deze manier heb ik altijd een archief (POP) en kan ik ook makkelijker kijken wat er door de KPN in de spammap van de webmail werd gezet (IMAP).

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 17 maart 2025

Hi ​@Willie1963, wat jammer dat het niet helemaal goed is gegaan met je mailadres. Ik zie wel dat je direct uitleg hebt gekregen over hoe je de mailtjes op kunt slaan, en hoop dat dit inmiddels gelukt is!

Reageer