Skip to main content
Vraag

E-mail adres wordt geblokkeerd

• February 19, 2026
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Final-Recipient: rfc822; Frans.van.*****@kpnmail.nl
Original-Recipient: rfc822;Frans.van*****@kpnmail.nl
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; mx.kpnmail.nl
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Mail rejected.

Ik krijg als ik van mijn eigen adres e-mails verstuur krijg ik dit soort replies terug.

Ook andere mensen klagen dat ze mij adres niet meer kunnen bereiken.

Het gebeurd tot nu toe alleen @kpnmail  adressen

Groetjes

4 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 19, 2026

@Hurkie03 

Allereerst alle instellingen van jouw account(s) nalopen (emailprogramma): https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Let ook op de poortnummers !! Het gebruik van poortnummer 25 wordt niet meer geaccepteerd door de KPN.

Gebruik je misschien een VPN ? Dat is een goed recept om “in de problemen” te komen. Kun je ervoor zorgen dat de email buiten de VPN om loopt ?

Heb je wel alle authenticatie/verificatie opties aangevinkt/ingevuld ? Want zonder authenticatie werken wordt ook niet meer geaccepteerd door de KPN.

Is jouw account gehackt ? Verander dan alle wachtwoorden, inclusief het KPN ID en zorg ervoor dat alle wachtewoorden verschillend zijn.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 19, 2026

Hallo ​@Hurkie03 

Een “bounce” bericht met 550 5.7.1 Mail rejected duidt meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mail van de verzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en waar mogelijk het spamfilter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

@Hurkie03 

Ik persoonlijk zou ook eens een programma draaien dat jouw laptop op malware controleert. Bijv. Malwarebytes.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Hurkie03 . Welkom hier.

Er wordt flink meegedacht door de Community. Heb je iets met de informatie kunnen doen?