Skip to main content
Vraag

E-mail adressen overzetten naar nieuw abonnement

• May 7, 2026
  • 5 reacties
  • 54 keer bekeken

Dag, 

ik heb per 24-4 j.l. een nieuw abonnement afgesloten en het huidige loopt per 24-5 af. Wel zou ik mijn mailadressen die aan het oude abonnement zijn gekoppeld meenemen naar het nieuwe. 
Hoe gaat dit in zijn werk want in de winkel konden ze me niet helpen. 

5 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 7, 2026

@Htrjc 

Wat mij niet helemaal duidelijk is bij welke provider jouw oude abonnement loopt. Wat staat er achter het @ teken van jouw oude emailaccount ?  Is dat ook bij de KPN ?

Zo nee, dan is het mogelijk om die emails over te zetten naar jouw nieuwe abonnement bij de KPN. Indien gewenst kan ik dat uitgebreider uitleggen.

Zo ja, dan is het een stuk simpeler. Maak een “terugbelafspraak”. Dan wordt teruggebeld als jou het uitkomt. Dan kan een KPN medewerker voor jou de KPN emailaccounts in zijn geheel, inclusief alle emails, (laten) overzetten naar het nieuwe abonnement. De vraag is nog even of alle oude KPN emailaccounts kunnen worden overgezet naar het nieuwe abonnement. Gewoon even vragen of het mogelijk is. “Nee heb je, Ja kun je krijgen".

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2026

Het abonnement wat we eerst hadden was ook van kpn. Dus dan zou het moeten lukken. 
bij het afsluiten van het nieuwe werd in de winkel gezegd dat ze dat daar konden doen. Nu blijkt van niet. Er zit veel gekoppeld aan de oude mailadressen. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

Het beste advies is om een terugbel-afspraak te maken, of 0800-0402 te bellen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

@Htrjc 

Ik persoonlijk zou het als volgt aanpakken.

Als jouw oude emailaccounts allemaal xxxx@kpnmail.nl adressen zijn kan de KPN die allemaal overzetten naar het nieuwe KPN abonnement inclusief alle bestaande email.

Als die oude emailaccounts andere KPN namen/domeinen hebben dan zou ik eerst bij jouw nieuwe abonnement een aantal nieuwe xxxxx@kpnmail.nl accounts aanmaken en daarna aan de KPN vragen om jouw oude KPN emailaccounts/-adressen als aliassen aan jouw nieuwe emailaccounts te laten hangen. Zie verder de reacties hierboven.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

@Htrjc 

Als die oude emailaccounts andere KPN namen/domeinen hebben dan zou ik eerst bij jouw nieuwe abonnement een aantal nieuwe xxxxx@kpnmail.nl accounts aanmaken en daarna aan de KPN vragen om jouw oude KPN emailaccounts/-adressen als aliassen aan jouw nieuwe emailaccounts te laten hangen. Zie verder de reacties hierboven.

Als je voor deze variant kiest moet je dan ook de bestaande emails verplaatsen naar het nieuwe abonnement. Indien gewenst kan ik dat uitgebeider uitleggen.