Skip to main content

Ik heb een telfort mail adres : xxxxx@telfort.nl.  Daarbij heb ik in de telfort tijd een alias gemaakt yyyyyy@telfort.nl. Deze is meegenomen met de overgang naar KPN en wekt prima.
Nu maak ik een nieuwe alias. Ik kan niet anders kiezen dan zzzzzzz@kpnmail.nl. 

Deze alias werkt niet. Mailtjes die ik naar zzzzzz@kpnmail.nl stuur verdwijnen. Ik krijg ze niet binnen.
 

Kan iemand helpen?

 

@FamBuring :

Controleer ALLE instellingen. Krijg je misschien een fout melding ? Zo ja, welke ?

Probeer eens of je die emails wel in de (KPN) webmail terugvindt.

Wat was jouw eerste emailprovider ? Bijv. Tiscali, Concepts of XMSnet (die later opgingen in Telfort).

Er kan ook een wachtwoord probleem zijn. Je hebt 2 aliasen aan één mailbox hangen. Het wachtwoord geldt per mailbox en dus ook voor alle aliasen die aan een mailbox hangen.

Hoeveel tekens heeft jouw wachtwoord ? 8 of 9 ? Want Telfort was al met “minstens 8 tekens” tevreden terwijl één van de KPN eisen “minstens 10 tekens” is. Suggestie: maak ALLE wachtwoorden minstens 10 tekens lang.

Laat even weten of dit jou geholpen. Want de KPN emailservers hebben nog een “wachtwoord probleem" en daar zijn al meerdere mensen tegenaan gelopen.


Hallo @FamBuring in het invulveld vul je de complete gewenste alias in, dus zzzzz@telfort.nl, voor akkoord aanvinken en je hebt er weer een alias bij, als die naam toevallig al niet vergeven is.

Je kunt bijvoorbeeld ook invullen zzzz@hetnet.nl

Als je achter zzz niets invult wordt het automatisch een @kpnmail.nl-alias

 


Dank voor de reacties.  Ik heb inmiddels uitgevonden waar het probleem zit. Ik heb het nieuwe adres en eigen password gegeven en nu werkt het wel.

 


Dank voor de reacties.  Ik heb inmiddels uitgevonden waar het probleem zit. Ik heb het nieuwe adres en eigen password gegeven en nu werkt het wel.

 

Hallo @FamBuring , dan heb je dus geen alias aangemaakt maar een nieuw email-account.


Dat snap ik nu ook.  Was me niet duidelijk Maar werkt prima.


@FamBuring :

Maar dan heb je dus 2 mailboxen/-accounts ( ….@telfort.nl en ...@kpnmail.nl) en aan elk account hangt één (of meer) alias/emailadres. Want per account (met één of meer emailadressen) heb je een ander wachtwoord nodig. Het verwarrende is dat de naam van het account (zeer) vaak gelijk is aan de naam van het emailadres.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm


Oeps. @JanD  was al eerder met hetzelfde antwoord.


Beste Allen, 

 

Hoe lang duurt het voordat een e-mail alias actief is. Ik heb een alias aangemaakt en opgeslagen. Ik krijg echter geen meldingen dat het e-mail adres nu actief is. 

 

Vriendelijke groet, 

Guus


Hallo @w de clercq , wat bedoel je met “ik krijg geen melding dat het adres actief is” ?

Zodra je via MijnKPN een e-mailalias hebt aangemaakt en opgeslagen in een e-mailaccount, is dit adres vrijwel direct actief voor ontvangen en versturen van mail.

Je krijgt daar verder geen bericht van.


Beste, e-mail 2 heb ik zojuist als alias aangemaakt. Dit mail adres is nu nog niet actief? Zou iemand dit e-mail adres kunnen activeren? 

 


Ik weet niet wat je hierboven laat zien, maar als je via MijnKPN → Producten → Thuis → Informatie & instellingen een extra e-mailadres (alias) toevoegt, dan is dat direct actief. Niemand (van KPN) hoeft dat nog te activeren.


Kunnen we je nog ergens mee helpen @w de clercq , of is het al gelukt?