Beste lezer,
De e-mail van mijn @planet email adres wordt eens per 6-7 dagen verwijderd uit de inbox, verzonden items etc. Dit staat nergens ingesteld, dit email adres is alleen ingeschakeld op Outlook op de hoofdcomputer. Het betreft een IMAP configuratie. stel Outlook zou wel e-mail verwijderen, dan worden deze niet op de server verwijderd, deze optie heb ik de vorige keer al uitgezet en toch is het nogmaals voorgekomen dat de mail niet alleen in outlook maar ook bij webmail weg is.
Er staat dus geen account ergens op een telefoon ingesteld met elke week email verwijderen!
Probleem is vermoedelijk ontstaan sinds het wijzigen van KPN internet naar KPN e-mail(enkel e-mail account), hierdoor moest binnen outlook ook de server instellingen gewijzigd worden(naar IMAP), omdat de oude connectie instellingen via een KPN lijn gingen.
Een andere optie is een probleem bij KPN, wellicht is er een of andere opschoon regel actief op de server of mailscan software die dit probleem veroorzaakt. Ik kan in de backup precies zien wanneer het mis ging:
13 januari: 95.6mb
14 januari: 95.6mb (probleem weer herkend, mail restore en alle instellingen nagelopen in outlook)
15 januari: 572.8mb
17 januari: 572.8mb
24 januari: 572.8mb
25 januari: 572.8mb
26 januari: 175.1mb (en het is weer zover…..)
28 januari: 175.1mb
Ik heb het profiel voor dit account net verwijderd via outlook, om te checken of webmail de mails nu wel bewaard. Ik zou het echter waarderen als iemand van KPN support ook op de achtergrond mijn e-mail account kan controleren op mogelijke fouten.
Wellicht is dit probleem met het email account al heel lang gaande en kwam dit pas aan het licht toen outlook de email ivm IMAP niet meer zelf bewaard, maar afhankelijk is van de server…
Is er ook een andere configuratie mogelijk behalve IMAP?
Correctie bovenstaande: ondanks de instellingen hieronder, als ik via outlook een e-mail verwijder, wordt deze ook op de webmail verwijderd. En andersom precies zelfde. Kan dus nog steeds Outlook of KPN zijn..