Skip to main content

 Beste lezer,

 

De e-mail van mijn @planet email adres wordt eens per 6-7 dagen verwijderd uit de inbox, verzonden items etc. Dit staat nergens ingesteld, dit email adres is alleen ingeschakeld op Outlook op de hoofdcomputer. Het betreft een IMAP configuratie. stel Outlook zou wel e-mail verwijderen, dan worden deze niet op de server verwijderd, deze optie heb ik de vorige keer al uitgezet en toch is het nogmaals voorgekomen dat de mail niet alleen in outlook maar ook bij webmail weg is. 

Er staat dus geen account ergens op een telefoon ingesteld met elke week email verwijderen!

Probleem is vermoedelijk ontstaan sinds het wijzigen van KPN internet naar KPN e-mail(enkel e-mail account), hierdoor moest binnen outlook ook de server instellingen gewijzigd worden(naar IMAP), omdat de oude connectie instellingen via een KPN lijn gingen. 

Een andere optie is een probleem bij KPN, wellicht is er een of andere opschoon regel actief op de server of mailscan software die dit probleem veroorzaakt. Ik kan in de backup precies zien wanneer het mis ging:

13 januari: 95.6mb
14 januari: 95.6mb  (probleem weer herkend, mail restore en alle instellingen nagelopen in outlook)
15 januari: 572.8mb
17 januari: 572.8mb
24 januari: 572.8mb
25 januari: 572.8mb
26 januari: 175.1mb (en het is weer zover…..)
28 januari: 175.1mb

Ik heb het profiel voor dit account net verwijderd via outlook, om te checken of webmail de mails nu wel bewaard. Ik zou het echter waarderen als iemand van KPN support ook op de achtergrond mijn e-mail account kan controleren op mogelijke fouten. 

Wellicht is dit probleem met het email account al heel lang gaande en kwam dit pas aan het licht toen outlook de email ivm IMAP niet meer zelf bewaard, maar afhankelijk is van de server…

Is er ook een andere configuratie mogelijk behalve IMAP?

Correctie bovenstaande: ondanks de instellingen hieronder, als ik via outlook een e-mail verwijder, wordt deze ook op de webmail verwijderd. En andersom precies zelfde. Kan dus nog steeds Outlook of KPN zijn..

 

 

IS EEN KPN PROBLEEM!

gister outlook ontkoppeld, mail was nog beschikbaar in de mailbox in Outlook en webmail vanaf 19-01. Nu vandaag is de mail in de webmail inbox alleen beschikbaar vanaf 21-01!! 

Graag oplossen! 


Hallo @Oppred Welkom hier en goed dat je aan de bel trekt. Nu is het met IMAP zo dat je mail altijd op de server blijft staan, en bij jou verdwijnt je mail juist op gezette tijden. Ik vermoed dat er dan toch nog een filter is ingesteld, die dit veroorzaakt. Zou je dat eens willen controleren, in Outlook én in je webmail? Hoe je dat controleert zie je hieronder. 

 


Dag Bart,

Ik reageer even vanaf een ander account, in outlook heb ik het profiel compleet verwijderd, daarvoor had ik al gecontroleerd of er een filter actief was, dit is niet het geval.

Na het compleet verwijderen van het profiel in Outlook was er nog mail beschikbaar vanaf 21 jan(alle mail daarvoor was weer verdwenen). Ik kan nu enkele dagen later bevestigen dat ik in de webmail nu zie dat de mail t/m de 25ste nu ook is verdwenen. Oftewel er is weer een aantal dagen aan mail verdwenen. 

Verwijzen naar outlook o.i.d. is nu niet meer van toepassing, ik ben er voor 95% van overtuigd dat er iets niet goed gaat op de server maar ik laat me graag verassen. Het betreft hier een email adres uit het stenen @planet tijdperk. Wie weet hoe vaak deze mailbox inmiddels is gemigreerd naar verschillende servers bij KPN en welke mail en virus/spam toepassingen er draaien die hier effect op hebben. 

Bijgevoegd nog een screenshot van het filter in de webmail,het doorsturen van nieuwe mail heb ik pas geactiveerd nadat het probleem zich voordeed(wil de mail namelijk niet verliezen..).

Ik hoor graag van u hoe we dit verder op kunnen pakken, kan er wellicht een technisch ticket worden gelogd zodat iemand van KPN dit verder kan onderzoeken?

Bij voorbaat dank.

 


Je zal hoogstwaarschijnlijk nog een ander apparaat hebben wat ook email ophaalt via POP3 protocol. En daarbij mail ouder dan 7 dagen verwijderd. KPN verwijderd echt geen mail hoor. Ik heb nog mail uit 2014 op de server staan. Dat heeft KPN ook nooit verwijderd.

Als u niet weet welk apparaat dat dan zou zijn, verander het wachtwoord van uw email box.


Hallo @Oppred2 Uiteraard verwijderen we geen mail en er zijn ook geen virussen op onze servers, waardoor je mail verdwijnt. Ik denk dat @Nick83 een heel goed voorstel doet. Zou je al je apparaten willen controleren op het POP3-protocol? Het wachtwoord van je mailbox veranderen is uiteraard een nog handiger suggestie. 


….​​​er zijn ook virussen op onze servers... 

@Bart_ Ik mag toch hopen dat dit een typo is :scream::wink:


Uiteraard, @RBxx Ik heb het maar even aangepast. ;-) 


Reageer