Skip to main content

Ik ben nieuw op een iPad na altijd met android op tablets en smartphones te hebben gewerkt.

Omdat ik op mijn samsung tablet Gmail gebruik heb ik daar ook voor gekozen op mijn iPad. Ik heb diverse Gmail en KPNmail accounts zonder problemen gedefinieerd. Voor de KPNmail accounts kan ik alleen iMap kiezen terwijl ik op de andere apparaten nog POP3 heb, Dat is iets uit het verleden maar iMap moet ook werken. Alles lijkt ook te werken totdat ik een e-mail met bijlagen kreeg op een KPNmail account. De apps, Adobe, Word en anderen , zijn geïnstalleerd en zouden de bijlagen moeten openen.  Dat lukt niet bij de KPNmail accounts maar wel met Gmail accounts.

Ik heb het Apple mail programma gebruikt met Gmail en KPNmail accounts  en daar kan ik alle bijlagen openen. Ik heb veel instellingen geprobeerd zeker die betrekking hebben op downloaden en openen van bijlagen maar ik kom er niet uit. Bij Gmail accounts zijn trouwens veel meer instellingen dan bij KPNMail accounts. Ja zou je kunnen zeggen gebruik dan niet Gmail maar het Apple mail programma. Partner is gewend aan Gmail en ik vind ook dat het gewoon moet werken. 

Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen? KPNMail instellingen, Gmail instellingen Google account Instellingen? Ik kijk uit naar goede tips/ideeën van de forum leden. Dank alvast voor jullie meedenken.

Groet,

Cees Borst

Hoi @CJB. Wat vervelend dat het niet lukt om een bijlage te openen. Het is best lastig om dit probleem op afstand te verhelpen, maar ga toch een poging doen. Heb je hetzelfde mailtje al doorgestuurd naar een Gmail account om te bekijken of je het dan wel kan openen? Verder ben ik benieuwd of het wel lukt op een ander apparaat of in KPN Webmail. Je kan natuurlijk ook met jouw iPad langs een KPN Winkel bij jou in de buurt, dan kan een collega in de winkel naar de instellingen kijken. :blush:


Hallo Vikash,

Dank voor je reactie op mijn probleem. Wat je vraagt heb ik gedaan. Een e-mail met bijlage naar mijn gmal account gestuurd en dan kan ik de bijlage openen. Op andere apparaten zoals laptop met thunderbird alles ok, op sasung smartphone met Bluemail alles ok, op andere samsung smartphone met Gmail alles ok, op samsung tab met Gmail ook alles ok, en ook op mijn desktop met windows 10 en thunderbird ook alles ok. OK is dus alle bijlage kunnen openen van gmail accounts, KPNmail accounts, planet.nl accounts etc.

Ook in het Apple standaard Mail programma op de iPad kan ik alle bijlagen van Gmail en KPNMail accounts openen. Alleen met Gmail op de iPad kan ik geen bijlagen openen van KPNmail accounts maar wel van Gmail accounts. Op iPad, zowel in Gmail als in Mail,  zijn het imap accounts voor mijn KPNMail accounts. Op alle andere apparaten zijn het POP3 accounts voor de KPNMail accounts.  

Ik denk dus dat het iets te maken heeft met iMap voor KPNMail accounts in Gmail op de iPad. Vraag is wat is de oorzaak hiervan en zijn er ergens parameters in Gmail die dit probleem veroorzaken.  Ook benieuwd of anderen dit probleem ook hebben op een iPad met Gmail en KPNMail accounts. 

Groet,

Cees Borst

 

Ik denk dus dat er


Nog een kleine aanvulling. Ik heb ook een outlook account aan Gmail op de iPad toegevoegd. Dit is ook een imap account. Dit account heeft dezelfde problemen als de KPNMail accounts. Het lijkt dus iets te zijn met non-gmail accounts met iMap. POP3 accounts kunnen in Gmail niet gedefinieerd worden en kan ik dus helaas ook niet proberen.

Groet,

Cees Borst

 


Zou je een screenshot willen maken van de instellingen voor het @kpnmail e-mailadres en delen in dit topic? Wel even het e-mailadres wegpoetsen. Wellicht zit daar een foutje. Als dat niet het geval is kan je toch het beste langs een KPN Winkel gaan met jouw iPad.


Zou je een screenshot willen maken van de instellingen voor het @kpnmail e-mailadres en delen in dit topic? Wel even het e-mailadres wegpoetsen. Wellicht zit daar een foutje. Als dat niet het geval is kan je toch het beste langs een KPN Winkel gaan met jouw iPad.

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je inmiddels in één van onze winkels bent geweest en dat het probleem is verholpen.


Hallo Vikash,

   Door omstandigheden is het wat later geworden de reactie. Ik ben nog niet naar een winkel gegaan maar in de bijlage vind je de instellingen van mijn KPN account bij Gmail en mijn Gmail account. Ik heb ook op internet veel e-mails gezien die allemaal met Gmail zo een probleem melden. Ik ga nog een keer het KPN account verwijderen en opnieuw toevoegen en kijken of dat een verbetering geeft. Voorlopig denk ik dat het niets met KPN te maken en heeft en kun je wat mij betreft dit topic sluiten. Mocht ik later nog info hebben die een oplossing van het probleem zijn dan zal ik dat op het forum laten weten door naar dit topic te verwijzen en de oplossing te vermelden. 

Dank voor je hulp zover.

Met vriendelijke groet,

Cees Borst

 

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Wat jammer dat het probleem nog niet is verholpen. We lezen graag wat uiteindelijk de oplossing was. :blush: