Skip to main content

Sinds een ruime week ontvangen onze computers thuis geen e-mail meer van onze eigen servers. Wel van iCloud en Gmail. De e-mailinstellingen staan goed op de computers, want op kantoor wordt de e-mail wel ontvangen en verstuurd. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Hi @MvdLinden1969, irritant dat je niet de mail van je eigen servers ontvangt. Heb je een eigen domein met bijbehorende e-mailadressen, waarvan je de mails niet binnen krijgt? 

Hier vind je de e-mailinstellingen die we vanuit KPN aanraden. Misschien dat je daarmee verder komt, echter hangt het er van af wat voor e-mailadres je gebruikt. Deze instellingen gelden voor alle KPN e-mailadressen. Als je echt een eigen domein met bijbehorende e-mailadressen hebt, dan is het beter om contact met de beheerder van je domein op te nemen. Hij/zij kan je helpen controleren waar het mis gaat.


Hi Alexandra, dank voor je antwoord. De instellingen op onze computers zijn goed, ik doe zelf het beheer van de servers en op andere adressen of via een hotspot werken ze wel. Voorheen werkte het ook prima met onze glasvezelverbinding, tot de laatste storing. Sinds die tijd zijn er problemen.

Deducerend lijkt mij dan ook dat er ergens op de verbinding het probleem ligt.


Hallo @MvdLinden1969 

 

Heb je het glasvezel kastje en je Experiabox (of andere router) al een keer herstart?

Beide uitzetten, dan het glasvezel kastje weer aanzetten en als die weer up is, je experiabox weer aanzetten.

 

Mocht het dan nog niet werken, zijn die servers te pingen vanaf een andere locatie, zo ja lukt dat dan ook vanaf je eigen locatie via de dns naam of anders via het ip-adres?

 


Hi @GeSp ,
 

Dank je wel voor je hulp. Ik heb al vele malen herstart. De servers zijn van een andere locatie inderdaad prima te pingen.

Gelukkig stond ik vanmorgen op en kwam de e-mail binnen, zonder dat ik tijd had gehad er iets aan te doen. Ik ben er blij mee!

Dank allemaal voor de hulp.

Fijne avond!
Martin


@MvdLinden1969 Hoi Martin, apart dat het spontaan weer werkt, maar het gaat er natuurlijk om dat alles weer werkt zoals het hoort 🙂 Dankjewel voor het delen!Mocht je nog iets tegen komen of ontdekken, laat het gerust weten.Â