Skip to main content

Is er ergens een duidelijke beschrijving / handleiding van de e-mail filter mogelijkheden?

In de "help”staat wel het een en ander, maar ik kan niet vinden wat de voorwaarde "BESTAAT”en "BESTAAT NIET” exact doet.

Sommige emails hebben geen afzender of geen onderwerp. Die kun je er zo tussenuit vissen.

Dit plaatje is zomaar ter illustratie. Ik heb deze regel niet zo ingesteld staan. 


Dank je voor je reactie.
Ik zoek een manier om alleen mail te ontvangen van mailadressen die in mijn contacten staan (of een lijst met mail adressen).

Is dit op een of andere manier te verwezelijken?

(ik dacht namelijk dat ik dit met de voorwaarde “bestaat” of "bestaat niet” kon doen)

 mvg

Evert


Hi @Evert-Jan 2,

Als ik het goed begrijp, zou je graag een ‘whitelist’ in willen stellen zodat t je alléén mails kunt ontvangen van een door jouzelf aangemaakt lijst met mailadressen (al dan niet vanuit je contacten). Bij mijn weten is dat niet mogelijk, maar ik vraag het voor de zekerheid even voor je na!


Hoi Maja,

Ja een whitelist is precies wat ik bedoel.


Ja een whitelist is precies wat ik bedoel.

Die mogelijkheid is er niet en ik denk ook niet dat die er zal gaan komen.

Als je dan eens iets koopt in een webshop dan moet je, om de bevestigingsmail te ontvangen, eerst weten onder welk emailadres de bevestiging verstuurd wordt en die dan in jouw contacten opslaan.


Ok, dat is jammer.

Voor aankopen via webshop gebruik ik een ander mail adres.

Ik gebruikte altijd mailwash in combinatie met white list, alleen dat voor mijn pc de weiger/verwijder actie uit, en heb ik de vele onzin mails wel op mijn telefoon.

 

Bedankt voor je reactie.


Een whitelist optie zal er inderdaad niet gaan komen, maar de ontwikkelaar van de webmail heeft wel de volgende tip gegeven:

‘Ik weet niet of dit handig werkt in de praktijk maar wat de klant zou kunnen proberen is in webmail een filterregel aanmaken waarbij alle mail die niet exact overeenkomt met een van de emailadressen in de prullenbak belandt. Dat lijkt te werken als ik een kleine test doe.

Let wel op dat de klant niet de spamfolder selecteert om ongewenste mail naar toe te verplaatsen, dat kan het spamfilter negatief beïnvloeden. Een ander nadeel kan zijn dat de prullenbak na 30 dagen geleegd wordt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zou je dit eens kunnen proberen @Evert-Jan 2?


Ga ik proberen,

Bedankt alvast!


Top, ik hoor heel graag of het lukt/werkbaar is! :smiley:


En, hoe bevalt dit tot nu toe @Evert-Jan 2


Even een update voor iemand die dit topic misschien ooit nog ziet. het menu filterregels heeft wat bugs. De Nederlandse vertaling is nooit nagelezen en slaat momenteel nergens op, het is daarom aan te raden om eerst even in de instellingen van je webmail de taal op Engels te zetten. Ik heb contact gehad met de vertaler en samen hebben we nieuwe vertalingen bedacht, maar het is niet duidelijk of en zo ja wanneer die verbeterde vertalingen voor iedereen zichtbaar worden.

 

De tweede belangrijke bug waar je van op de hoogte moet zijn is dat bovenaan zo'n filterregel een kleine maar belangrijke dropdown zit “apply if any condition is met” of “apply if all conditions are met”. Diee werkt op zich wel, maar als je vervolgens ook “nested conditions” (gekoppelde voorwaarden) toevoegd dan kijkt hij niet naar de samenhang van die gekoppelde voorwaarden, maar beschouwd dit systeem toch elke regel als een afzonderlijke regel. Dat is een fout in de software, waardoor alles met “nested conditions” fout gaat. Je kunt hier omheen werken door voor elke voorwaarde met een nested condition (gekoppelde voorwaarde) een aparte filterregel aan te maken.

 

Hier heb je een voorbeeld van mijn filterregels, maar merk op dat deze dus niet werken omdat er gekoppelde voorwaarden tussen zitten. Om dit toe doen werken moet ik elke gekoppelde voorwaarde in zijn eigen filterregels zetten. Dat heb ik ook gedaan, en dat werkt, maar het was te veel moeite om 23 screenshots te maken van al de uitgesplitste regels.

 

 

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy