Skip to main content
Beantwoord

E-mail forward optie ontbreekt in webmail

• January 7, 2026
  • 10 reacties
  • 68 keer bekeken

KPN (H)erkent dit probleem niet, maar: Mijn kpn-mailbox heeft geen optie "doorsturen” in webmail.Ik vermoed dat mijn mailbox nog op de oude omgeving staat. Willen jullie e-mail forwarding activeren naar 

Admin: E-mailadres verborgen ivm privacy

Beste antwoord door driemaster

Wat je zou kunnen overwegen is het doorsturen van email in webmail van KPN. Log in op de webmail, dan via het tandwiel (1) naar de instellingen van email (2) in het menu aan de linker kant van het scherm. Vervolgens kan je een ‘filter regel’ (3) aanmaken. In het voorbeeld wat hieronder staat wordt de mail ook bewaard in een bepaalde map, daaronder het mail adres waar de mail naar toe gaat. Opslaan (4). Het is een beetje experimenteren, maar het ga je vast lukken. 

Succes. 

Nogmaals dit is aan de webmail kant van KPN en NIET in Outlook, dat staat namelijk lokaal op je eigen machine.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 7, 2026

Beste ​@Albertus Rennie binnen de webmail is het pijltje naar rechts, links van de prullenbak het icoontje om mail door te sturen.

zie onderstaande screendump:

pijltje rechts links van prullenbak is voor doorsturen

Ik gebruik outlook en zie geen pijltjes naast de prullenbak

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 7, 2026

Ik gebruik outlook en zie geen pijltjes naast de prullenbak

Beste ​@Albertus Rennie je schrijft dat je KPN webmail gebruikt en daar reageer ik op.

Outlook is van Microsoft en heeft niets met de webmail van KPN te maken.

Okay, maar waarom kan ik dan mijnemail berichten niet doorsturen naar mijn hotmail account

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 7, 2026

Okay, maar waarom kan ik dan mijnemail berichten niet doorsturen naar mijn hotmail account

Dat weet ik niet, dan moet je even bij Microsoft te rade gaan.

E.e.a. hangt af van de soort en versie van Outlook van MS die je gebruikt.

Succes.,

Is niet helemaal waar Jan, wat jij bedoelt is het doorsturen vanèèn enkel bericht en ik wil dat alle berichten worden doorgestuurd. Dit moet via een SERVICE-SIDE FORWARDING. Het komt omdat mijn KPN Mail nog in een oude omgeving zit. Dit alles heeft niets met OUTLOOK 

Mijn KPN mail heeft geen optie “doorsturen ïn email.  Ik vermoed, dat mijn mailbox nog in de oude omgeving staat. Willen jullie e-mail forwarding activeren naar reeds eerder genoemd account

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 7, 2026

Wat je zou kunnen overwegen is het doorsturen van email in webmail van KPN. Log in op de webmail, dan via het tandwiel (1) naar de instellingen van email (2) in het menu aan de linker kant van het scherm. Vervolgens kan je een ‘filter regel’ (3) aanmaken. In het voorbeeld wat hieronder staat wordt de mail ook bewaard in een bepaalde map, daaronder het mail adres waar de mail naar toe gaat. Opslaan (4). Het is een beetje experimenteren, maar het ga je vast lukken. 

Succes. 

Nogmaals dit is aan de webmail kant van KPN en NIET in Outlook, dat staat namelijk lokaal op je eigen machine.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Albertus Rennie. Welkom op de community! Dit kun je inderdaad regelen in de KPN webmail omgeving. In de reactie hierboven legt driemaster goed uit hoe je dit kunt doen. Is het daarmee gelukt?

Is klaar, bedankt, jammer dat de klantenservice van KPN mij niet adequaat heeft kunnen helpen