Skip to main content

Beste KPN,

 

De KPN email is gehackt geweest.

Deze email is van een overleden iemand, maar bestond nog, en werd niet regelmatig bekeken door ons nabestaanden.
Achter de hack gekomen door ontvangst van een zending die niet door ons was besteld.

Na de ontdekking van deze hack direct wachtwoord verandert en bij instellingen binnenkomende mail naar een ander email adres uitgezet.

Naderhand scans van diverse virus programma's uitgevoerd op verschillende apparaten in het netwerk, maar niets gevonden.

Kan de KPN meehelpen met een onderzoek hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Bijvoorbeeld wanneer er is ingelogd, ip adressen of iets dergelijks?
 

 

Hoi @Blue Line, welkom. 

Wat verschrikkelijk zeg. Maar je hebt goed gehandeld door meteen alles aan te passen. Dat is het beste. Ik denk namelijk niet dat we erachter gaan komen wie en hoe het gehackt is. Ik kan nog eens meekijken naar het adres, maar ben er bang voor. Zou je het adres willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor dan graag als je dat gedaan hebt. 


Beste Bart,

 

Dank voor je reactie.

Waar in het forumprofiel kan ik het e-mailadres invullen, misschien bij persoonlijke opmerkingen?
Is dit voor iedereen zichtbaar, of alleen door mij en KPN moderators?


Het laatste inderdaad. Je kunt het mailadres dus daar gewoon kwijt, hoor graag van je als je dat gedaan hebt. 


Beste Bart,

 

Ik heb het bewuste e-mailadres ingevuld bij persoonlijke opmerkingen.

Op 2/4 ben ik erachter gekomen en heb toen het wachtwoord gewijzigd.
Ik hoop dat je iets kunt vinden in de periode daarvoor.

Alvast dank


Ik zie inderdaad dat 2 april het wachtwoord weer is gewijzigd. Ik heb gezocht of ik nog informatie van daarvoor kon vinden, maar helaas. :(