Skip to main content

Hallo, voorheen had ik bij hetnet 2 apparte mailboxen maar kan die niet bij mijn KPNID toevoegen. Weet hier iemand een oplossing voor. In het verleden kon ik via webmail hetnet aankiezen en mijn gebruikers aanpassen.

 

Hoi @gjkoiter ,

Het goede nieuws is dat de e-mailadressen van hetnet nog gewoon bestaan. Heb je jouw  abonnement gekoppeld aan een KPN ID? Als je het abonnement koppelt kun je jouw abonnement verder via de MijnKPN beheren en ook gemakkelijk het wachtwoord wijzigen.

 

Koppelen gaat als volgt:

  • Log in op de MijnKPN met je KPN ID. Dat kan degene zijn die je ook gebruikt om op het forum in te loggen. Je mag er ook een aparte voor aanmaken als je wilt
  • Eenmaal ingelogd kom je op de intropagina, klik daar op de blauwe knop om een product te koppelen
  • Kies dan voor Thuis, en klik in de tekst op ‘Klik dan hier’
  • Dit opent extra invulvelden, vul daar je klantnummer en dergelijke in om je abonnement te koppelen.

 

Vervolgens kun je in de MijnKPN omgeving e-mailboxen toevoegen en verwijderen. Om je bestaande e-mailbox te beheren kun je vervolgens inloggen op https://email.kpn.com met je KPN ID. Daar kun je het wachtwoord wijzigen en aliassen toevoegen en verwijderen.


Goedemorgen @gjkoiter, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Hierboven heeft Noordzee al aardig wat uitleg gegeven. Het is echter wel zo dat je hetnet accounts alleen nog als alias kan toevoegen, en niet als hoofd e-mailadres. Daarnaast ben ik benieuwd of de e-mailadressen nog bestaan, en dan onder een ander klantnummer vallen misschien?

Ik hoor graag of het je gelukt is via MijnKPN, en anders wat ik voor je kan betekenen (bijvoorbeeld verplaatsen van mailboxen of mailadressen)!


Goedemorgen, ik heb mijn hetnet mail aan mijn kpnid gekoppeld en kan inderdaad nieuwe mailadressen aanmaken, maar ik kan mijn oude kpnmail.nl niet toevoegen (is in gebruik). Via webmail kan ik de oude mailadressen ook niet bereiken.


@gjkoiter, klopt. Je kan het e-mailadres maar aan één klantnummer gekoppeld hebben. Dit om te voorkomen dat een mailadres meerdere keren aangemaakt kan worden. Heb je nu twee klantnummers in je bezit? Het verplaatsen van e-mailadressen kan namelijk wel! Zou je kunnen doorgeven om welke mailadressen het gaat en wat jouw klantnummer (of meerdere) is? Dit kan je toevoegen aan je Forum profiel bij klantnummer en persoonlijke opmerkingen!


Goedemorgen, ik heb mijn forumprofiel aangepast, ik hoop voldoende gegevens verstrekt hebben.


@gjkoiter top bedankt! Beide mailadressen stonden inderdaad nog gereserveerd. Ik heb deze reservering eraf gehaald, je zou ze nu beide weer kunnen aanmaken via MijnKPN. Volg daarbij het stappenplan dat op onze website staat! :wink:


@gjkoiter is het gelukt om je e-mailadressen opnieuw aan te maken? :slight_smile:


Ja Toppie, ik kan ze in mijnkpn nu weer aanpassen…..:pray::relaxed::relaxed:


@g.j.koiter, top fijn! Graag gedaan en wie weet tot ziens ergens anders op het Forum!


Reageer