Skip to main content

bij nieuwe MacBook Air, is niet mijn complete email historie te zien. Zowel voor verzonden als inkomende post. Hoe krijg ik die terug?

 

Dat hangt er van af:

Als je mailinstelling op de oude mac POP3 was, dan staat die mail fysiek op deze oude mac.

Als die Mac nog leeft dan is de beste mogelijkheid denk ik om die mailinstellingen daar dan dan om te zetten naar IMAP, en alle mails terug te verplaatsen naar de KPN mailserver.

Hou in elk geval je nieuwe mac op IMAP.


@isabella pieternella

De mening van @EAZ1964 is dat POp “verouderd” is. Ik ben het daar absoluut niet mee eens.

Kijk eens in de KPN webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ). Zie je daar die emails wel staan ? Dan heb je waarschijnlijk op jouw nieuwe laptop het emailaccount met POP ingesteld. Want bij standaard POP wordt de email van de KPN emailserver naar jouw laptop verplaatst en dus gewist van de KPN emailserver.

Advies: maak een extra account aan met IMAP dan kun je ook makkelijker zien wat er in de spammap geplaatst wordt.

Verander alle wachtwoorden, ook van het KPN ID. Op deze manier zorg je ervoor dat je zeker weet dat niet iemand anders toegan heeft tot jouw email.


Helemaal met je eens WMG-N.

Je kan ook eens bij je instellingen van Apple Mail kijken. Mail → instellingen → Accounts. 

 Wellicht staat daar iets aangevinkt


Hoi @isabella pieternella en welkom op het forum! 

Hierboven worden al een aantal mogelijkheden gegeven. Ik raad je inderdaad aan om ook eens in te loggen op de webmail en te kijken of de mail daar nog aanwezig is. Als, zoals in het plaatje van driemaster, een vinkje staat bij het verwijderen van de e-mail, dan blijft de e-mail niet bij de webmail staan en wordt deze verwijderd zodra je de e-mail binnenhaalt op dat apparaat. 

Als de e-mail nog allemaal op het oude apparaat staat, dan kan je eens kijken of het lukt om de e-mail te exporteren. Ik heb een pagina van Apple gevonden waar dat wordt uitgelegd.