Skip to main content

Ik had 2  verschillende e mail adressen op Outlook. (1 voor mij en 1 voor mijn vrouw) Deze kwamen gescheiden binnen op onze gezamenlijke  computer. 

Nadat we glasvezel hebben gekregen lukte in eerste instantie het verzenden van ons allebei niet. 

Ik weet niet precies wat ik gedaan heb maar op mijn e mail komt nu alles binnen en kan ik ook weer verzenden.

Helaas komt er op de PC in Outlook niets meer binnen op de e mail van mijn vrouw.  

WEL krijgt zij haar persoonlijke mail op haar telefoon binnen. !?  

Ik heb nu uiteindelijk haar e mail  accountkunnen verwijderen in Outlook maar ik kan haar mail account nu niet meer terugplaatsen. 

Wie heeft de mogelijke oplossing? 

 

Hallo @jansbbw 

 

Wat gebeurd er precies als je het account van je vrouw wilt toevoegen, krijg je een (fout)melding?
Lukt het nog wel om met haar e-mailadres en wachtwoord in te loggen in KPN webmail? (Zodat je zeker weet dat het wachtwoord nog klopt.)

Als je voor handmatig toevoegen kiest lukt het dan wel, je moet dan de gegevens zoals op deze pagina vermeld staan gebruiken: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Let er dan vooral op dat je voor de uitgaande mailserver (SMTP) ook je e-mailadres en wachtwoord moet invullen (of aanvinken dat die gelijk zijn aan die voor de IMAP server).

 

Mocht het niet lukken, welke windows en welke outlook versie hebt je?
En wat is het domein van het KPN e-mailadres (gedeelte achter de @)?


@GeSp    het is gelukt !!!  thanks.