Skip to main content

HELP!

Sinds de overstap naar KPN gebruik ik op de laptop e-mail (IMAP) in Outlook.

Nu heb ik met het oog op de vakantie ook e-mail ingesteld op mijn iPhone.

Het blijkt dat daar standaard ingesteld staat om berichten in de map Verwijderde berichten na één week te verwijderen. Dat was helemaal niet mijn bedoeling en al deze berichten zijn nu ook op de laptop in Outlook verdwenen.

Zijn deze berichten op één of andere manier nog terug te halen?

HELP!

Hallo @RML73  dan zijn de e-mailinstellingen op je IPhone vermoedelijk ingesteld volgens het POP-protocol, dat zou ik al eerste aanpassen naar IMAP.

Je zou via de KPN-webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) nog even kunnen kijken of er nog iets in de prullenbak staat,anders geef ik je weinig hoop, als je de betreffende e-mail niet eerst ergens anders veilig gesteld hebt.

 


Bedankt voor je reactie JanD.

De mail op de iPhone staat ingesteld op IMAP en in de webmail gaat de prullenbak ook niet verder terug dan één week.


Hallo @RML73 ik zou binnen de IPhone dan dat vinkje verwijderen dat aangeeft dat na een week de prullenbak geleegd moet worden, om erger te voorkomen.

 

 


@RML73

Gebruikte je eerst POP in Outlook ? Dat is dan de reden dat je geen email meer hebt. Want bij IMAP worden de emails gewoon bewaard op de (KPN) emailserver totdat jij die emails van de KPN emailserver verwijdert. Bij POP staan/stonden die emails (waarschijnlijk) in Outlook en niet meer op (KPN) emailserver.

Verwijder je een POP account in Outlook en maak je daarna een IMAP account aan dan verwijder je dus ook alle emails uit Outlook.

Nee, helaas. Deze email zijn waarschijnlijk allemaal verdwenen, omdat deze waarschijnlijk alleen in Outlook (POP) stonden.

Een manier om een kopie van deze emails te hebben is om een extra POP account in Outlook aan te maken waarbij je ook een optie aanvinkt waardoor Outlook ook een kopie van de emails op de (KPN) emailserver laat staan. Hiermee krijg je niet jouw emails terug maar het is wel een manier om dit soort rampen in de toekomst te voorkomen.


Het vinkje op de iPhone heb ik uiteraard direct uitgezet.

 

In Outlook gebruik ik ook IMAP en daarin bleven alle mails in de prullenbak staan, totdat ik ook de IMAP mail op mijn iPhone had geïnstalleerd waarbij het vinkje dus standaard aan stond.

 

Grote vraag blijft dus of de mails op één of andere manier nog terug te halen zijn?


Hallo @RML73 

Grote vraag blijft dus of de mails op één of andere manier nog terug te halen zijn?

Nee, e-mail die ook uit de prullenbak verwijderd is, is echt 100% definitief weg.

Helaas, maar waar.