Skip to main content

Ik krijg telkens de opmerking dat er geen verbinding is met de kpn server

Ā 

Ik heb een nieuwe Google Pixel 7a gekocht en ervaar hetzelfde probleem. Ik heb een planet.nl mailadres maakt dat uit?

Ā 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


@LiastopperĀ 

Nee, dat zou niet moeten uitmaken. Heb je wel de verificatie aangezet en ingevuld ? Dat moet sinds kort bij de KPN. In mijn emailprogramma ziet het als volgt uit. Zie het plaatje:

Ā 

Ā 


Bedankt Willy maar ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt.Ā Ā 


Hoi @Liastopper, welkom bij ons op het forum. Het instellen van de mail gaat niet begrijp ik. Wat gebeurt er precies, op welk punt krijg je die melding? Wij zien niet wat jij ziet, wij zien enkel wat jij ons vertelt. Hoe meer je kunt vertellen, hoe meer wij met je mee kunnen denken,

Op deze pagina geven we stap voor stap uitleg hoe je de mail kunt instellen op je mobiele telefoon. Heb je die stappen gevolgd: E-mail - Handmatig Instellen?


Wat gaat hier mis?

Admin: samengevoegd met je bestaande topic


Hallo @Liastopper , welkom op het KPN forum waar klanten elkaar helpen.

Als ik dit deel van je scherm zie, lijkt het overeen te komen met wat KPN op haar servicepagina heeft staan:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Ik weet niet precies welke mogelijkheden je hebt bij SSL/TLS, KPN noemt daar SSL, kan je eens kijken waaruit je de keuze hebt?

Verder lijken de instellingen gewoon goed te staan.


Hallo Jasper,

Ik zal het proberen puntsgewijs duidelijk te maken.

Op mijn Google Pixel 7a open ik Gmail app en voeg een account toe.

Ik vul mijn planet.nl mailadres in.

De vraag is dan welk type account?

Ik kies voor POP3 maar IMAP ook geprobeerd en ook die werkt niet.

ik vul mijn planet wachtwoord in.

Instellingen voor de inkomende server: Gebruikersnaam is mijn mailadres van Planet.

ww is ingevuld

server is ingevuld op planet.nl maar dat heb ik gewijzigd naar pop.kpnmail.com

Vervolgens gaat hij verifieren en dat lukt niet. De foutmelding is dat ik de poort en/of het beveiligingstype moet updaten.

De poort staat automatisch op 110. Deze gewijzigd naar 995 maar helaas geen resultaat.

Nu weet ik het niet meerā€¦.


Hallo @LiastopperĀ 

Ā 

Je schrijft kpnmail.com, dat moet kpnmail.nl zijn, dit zijn alle instellingen zoals je die moet gebruiken,

voor IMAP:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Ā 

En voor POP3:

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


@Liastopper

(Met bovenstaande informatie kan ik veel beter uit de voeten)

De GMail app kun je alleen gebruiken om contact te leggen met de emailservers van GMail.

Om contact te leggen met jouw Planet emailadres (van de KPN) moet je de/het browser app/programma gebruiken en dan kun je via de KPN webmail (Ā https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.aspĀ ) email lezen en versturen.

Of je moet een emailprogramma / app gebruiken op jouw Pixel 7. Heb je daar een emailprogramma / app ? Zie verder ook het antwoord vanĀ @GeSpĀ .

In dat emailprogramma moet je ook de verificatie opties aanvinken en invullen.


@Liastopper

(Met bovenstaande informatie kan ik veel beter uit de voeten)

De GMail app kun je alleen gebruiken om contact te leggen met de emailservers van GMail

ā€¦.

@Willy22Ā Hoe kom je daar nu bij?

De GMail app die standaard op veel mobiele telefoons staat kan je gewoon gebruiken voor allerlei andere mailaccounts, niet alleen die van GMail.


HalloĀ @LiastopperĀ 

Ā 

Je schrijft kpnmail.com, dat moet kpnmail.nl zijn, dit zijn alle instellingen zoals je die moet gebruiken,

voor IMAP:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Ā 

En voor POP3:

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Bedankt GeSp, ik heb per abuis .com geschreven maar ik had in Gmail wel degelijkĀ  .nl gedaan. Alle instellingen die je hierboven schrijft hebben helaas geen resultaat. Hij maakt geen verbinding met de server.


@LiastopperĀ Je had nog een topic geopend zag ik en daar een afbeelding in gezet, als je het beveiligingstype op SSL/TLS zet (dus zonder alle certificaten accepteren erachter) werkt het dan wel?

Ā 


@GeSpĀ 

Er is een subtiel verschil tussen de Gmail app en een ā€œgewoneā€ email app. Met een GMail app kun je wel email ophalen van een willekeurig emailadres. Maar je kunt met de GMail app geen email VIA een (bijv.) Planet emailadres versturen. De afzender is en blijft dan een xxxx@gmail.comĀ adres en niet een (bijv.) Planet.nl emailadres.


@Willy22Ā 

Op mijn CAT mobiel staat de GMail app en die gebruik ik naast een gmail.com account ook voor een Mijn Domein account via IMAP, dat werkt prima.

De afzender is dan gewoon van de (eigen) domeinnaam die daar ingesteld staat.

Misschien als je de verkeerde uitgaande server gebruikt dat je dan de verkeerde verzender krijgt?


Allen bedankt. Ik heb het aan de praat gekregen met hulp van deze instructies.https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/device/samsung/galaxy-s23-5g-esim-sm-s911b/topic/e-mail/handmatig-instellen/choice/kpn-planet-hetnet-imap-geadviseerd


Goed om te lezen dat het gelukt is @Liastopper! Het was toch iets in de instellingen blijkbaar wat niet helemaal goed stond en door ze stap voor stap te volgen is het toch geluktĀ šŸ™‚

Mochten we nog iets anders voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.