Skip to main content

Ik wil mijn emailaccount instellen op mijn galaxy a51. Automatisch instellen lukt niet en met handmatig instellen gaat het al vrij snel fout.Eerst moet ik kiezen voor kpn/planet/hetnet(imap) geadviseerd of kpn/planet/hetnet (pop). Ik kies pop omdat ik de pop3 instellingen wil instellen. Dan verwijst de telefoonhulp me naar startscherm, dan google aanklikken, dan gmail aanklikken en dan zou "ik snap het" tevoorschijn moeten komen. In plaats daarvan kreeg ik allerlei vragen van gmail over de gmailinstellingen. Waarom zegt de telefoonhulp dat ik gmail moet aanklikken terwijl ik mijn kpn (webmail) mailadres wil instellen? Outlook en protonmail waren gemakkelijk op mijn galaxy a51 in te stellen, kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe? Het moet toch niet zo heel moeilijk zijn om kpn email in te stellen? Bij voorbaat dank voor uw hulp.

@Remco Hylkema :

Bedoel je “Outlook.com” (i.p.v. het programma Outlook) ? Protonmail & Outlook.com zijn emailproviders net zoals KPN een email provider is. Je hebt je hier geregistreerd op het forum dus neem ik aan dat je een betaald KPN abonnement hebt ?? Zo ja, dan mag je ook van de KPN webmail  ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ) gebruik maken en daarvoor heb je een browser nodig (hoe heet die browser op jouw Galaxy ?). Daar hoef je alleen de naam van jouw KPN emailaccount (= emailadres) en het bijbehorende wachtwoord in te vullen om bij de (KPN) webmail binnen te komen. Dingen als POP, IMAP, SMTP etc. etc. moet je invullen in een emailprogramma of email app (Samsung Mail ??).


Ik heb een betaald kpn abonnement en ik heb een email account aangemaakt met een emailadres. Ik kan met mijn google browser inloggen via de url wemail.kpnmail.nl door mijn emailadres in te vullen in het eerste vak en daarna mijn wachtwoord in te vullen in het tweede vak en dan kom ik in mijn postvak. Ik kan aanvinken dat het wachtwoord onthouden wordt dus ik hoef niet iedere keer het wachtwoord in te vullen. Tot zover gaat alles goed. Maar dit is niet helemaal wat ik wil of bedoel. Ik wil een icon op mijn startscherm van het emailadres (of de emailaccount) zodat ik meteen kan zien of er een email is binnengekomen. Ik heb ook icons van outook en protonmail op mijn startscherm staan en zodra er een mail is binnengrkomen xie ik een oranje stipje bij de icon en weet ik dat er een email is binnengekomen. Met kpn moet ik dus iedere keer handmatig inloggen om te kijken of er ern email is binnengekomen. Het is heel belangrijk dat ik meteen op mijn startscherm kan zien of er een email is binnengekomen omdat ik deze zo snel mogelijk wil verwerken en het is omslachtig en onhandig als ik elke keer handmatig moet inloggen. Een klik op de icon van protonmail of outlook en ik zit in mijn inbox. Is dit ook mogelijk met mijn kpn email en hoe moet ik dit doen??  Met de toestehulp kom ik er niet uit.


Hoi @Remco Hylkema, de KPN mail kun je instellen in de GMAIL app. Als je de instructie volgt wordt de GMAIL app het mailprogramma op jouw telefoon die de KPN mails binnenhaalt. Je zou daarop ook meldingen moeten krijgen.