Skip to main content

Als ik mijn VPN verbinding (McAfee) inschakel kan ik geen e-mail meer verzenden. Bij uitgeschakelde VPN is er geen probleem.

Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

McAfee geeft aan dat het aan de mail instellingen ligt. Ik kan echter geen instellingen (wieltje) aanpassen.

Welke email cliënt gebruikt u?


KPNmail


KPNmail

KPN Webmail dus?


Dat zal inderdaad webmail zijn.


Dat zal inderdaad webmail zijn.

U gaat dus in de browser naar https://webmail.kpnmail.nl/ en kan daar niet inloggen? Of lukt het inloggen wel, maar het versturen niet? 


De webmail gebruik ik eigenlijk nooit. Ik gebruik altijd het “losse” e-mail programma van KPN. (kpnmail).

Ik heb het wel uitgeprobeerd met de webmail maar dan gaat het gewoon goed. Geen probleem.

Het probleem zit echt in het “losse” e-mail programma van KPN.


De webmail gebruik ik eigenlijk nooit. Ik gebruik altijd het “losse” e-mail programma van KPN. (kpnmail).

Ik heb het wel uitgeprobeerd met de webmail maar dan gaat het gewoon goed. Geen probleem.

Het probleem zit echt in het “losse” e-mail programma van KPN.

KPN heeft helemaal geen email programma. Dus welk programma gebruikt u nu toch? Outlook? Thunderbird? Of iets op een apparaat van Apple? Wat start u als u mail wil lezen of versturen? 


Volgens de info heet het programma Mail en is het van Microsoft. Het programma icoontje is een open enveloppe.


Volgens de info heet het programma Mail en is het van Microsoft. Het programma icoontje is een open enveloppe.

Hallo @J. van Essen Dat is het standaard mailprogramma dat meegeleverd wordt met Windoiws 10/11

De oorzaak zal zijn dat de mailserver van KPN het IP-adres niet herkent en daarom geen toestemming geeft voor mailverkeer, dat lees je wel vaker als men mail via de VPN wil laten lopen.

 

 


@JanD v. D. 

Oké, maar is daar een oplossing voor of niet?


@JanD v. D.

Oké, maar is daar een oplossing voor of niet?

Ja, als je mailverkeer wilt doen, de VPN even uitschakelen.

 


@JanD Klopt dat deed ik al. Maar er is dus geen permanente oplossing voor begrijp ik.


@JanD Klopt dat deed ik al. Maar er is dus geen permanente oplossing voor begrijp ik.

(Nog) niet, maar je weet natuurlijk nooit wat de toekomst brengt, de technische ontwikkelingen gaan door.