Skip to main content

Al enkele jaren gebruik ik mail tot volle tevredenheid. Ik beheer zowel het account van mijn partner als dat van mijzelf. Vanmorgen nog probleemloos een mailtje verstuurd.

Enkele uren later wilde ik kijken of ik nieuwe mail had. Ik werd ‘verrast’ door de mededeling:

Dit account kan niet worden geopend: Kpnmail. Mogelijk moet u het wachtwoord bijwerken of het account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat.

Af en toe komt er bovendien ‘spontaan’ een bericht op mijn scherm dat de instellingen voor kpnmail zijn verouderd.

Wat heb ik nagelaten of fout gedaan en vooral hoe herstel ik dit?

Het is niet meer nodig te reageren. Ik heb inmiddels Thunderbird weer teruggehaald als mailprogramma en nu loopt alles als een tierelier!


Hoi @Steven-III, goed om te lezen dat het gelukt is! Je hebt Thunderbird weer teruggehaald zeg je, die foutmelding kreeg je ergens anders dus, als ik je goed begrijp?


Die foutmelding, Jasper, kreeg ik in 'Mail', die standaard in Windows  zit. Ik had geen zin om er uitgebreid naar te zoeken, dus ik heb teruggegrepen op Thunderbird, omdat ik er veel ervaring mee heb ('vroeger’ was ik Linux-gebruiker: voor email had ik toen Thunderbird).


Dat kan ik me voorstellen, en het werkt goed in Thunderbird nu. Het kan zijn dat het een instelling was van Mail, maar aangezien het nu werkt kan ik het me voorstellen dat je het zo wilt laten :slight_smile:  Mocht je het toch nog eens willen proberen in Mail, kan je de account daar verwijderen en opnieuw instellen, zodat het weer met een schone lei begint.


Dat kan ik me voorstellen, en het werkt goed in Thunderbird nu. Het kan zijn dat het een instelling was van Mail, maar aangezien het nu werkt kan ik het me voorstellen dat je het zo wilt laten :slight_smile:  Mocht je het toch nog eens willen proberen in Mail, kan je de account daar verwijderen en opnieuw instellen, zodat het weer met een schone lei begint.

Alles werkt nu perfect in Thunderbird. Mail doet het ook weer: ik had een ‘oh-wat-dom'- fout gemaakt, maar ik blijf nu toch bij Thunderbird.