Skip to main content

Waarom komen mails van ons bedrijf niet terecht bij klanten met een mailadres eindigend op @kpnplanet.nl?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @JanSnoek 

Ontvang je misschien een melding 550 5.0.0 Mail rejected terug? Dan is dat het spamfilter van KPN dat ingrijpt. De mails worden bestempeld als SPAM en de verzender krijgt een zgn. “bounce” bericht terug.

Doe dan wat @Dennis ABD van KPN Abuse hierboven al zei, stuur een bericht via abuse@kpn.com en ze pakken het op.


Hah @JanSnoek, welkom op het KPN forum. Heel irritant dat jouw mail niet aankomt bij afzenders met het domein: @kpnplanet.nl.

Zeer waarschijnlijk kunnen de andere KPN-accounts eindigend op; @kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl ook niet worden bereikt. 

Mail rejected betekent dat de mail wordt geweigerd om af te leveren. Dit wordt vaak gedaan op basis van de inhoud van het bericht en/of de afzender. Verstuur je geregeld nieuwsbrieven, of gebruik je de mail vaak voor het bereiken van grote mailgroepen? Dan is het mogelijk dat jouw mail door meerdere ontvangers is aangemerkt als SPAM. Stuur een voorbeeld van de originele mail in bijlage + toelichting naar samples@kpnmail.nl en/of laat abuse@kpn.com het weten. Mijn collega's van Abuse gaan daarmee dan aan de slag 🙂


Hey @JanSnoek, we hebben geen reactie meer van je gehad, ik ga er vanuit dat je vraag beantwoord is. Ik sluit hiermee je topic. Zijn er nog vragen? Dan weet je ons te vinden :) 


Is nog niet opgelost 


Is nog niet opgelost 

Ok. Kun je toelichten wat je hebt ondernomen zoal?


Reageer