Skip to main content

Sinds zaterdagochtend heb ik een storing bij het ontvangen van mijn e-mail via KPN webmail. Het komt nergens meer binnen, met uitzondering van een uurtje op zaterdagmiddag o.i.d. Sindsdien heb ik niets meer binnengekregen, terwijl er wel een aantal mails binnen hadden moeten komen. Verzenden is geen probleem. Hoe kan ik dit oplossen? En komen de mails als het opgelost is alsnog binnen? 

Stuur eens een mail aan jezelf,komt die wel of niet binnen  @GijsDreijer ???


Helaas geen geluk daarmee! Andersom (als ik vanuit KPN-mail een testmail stuur) komt de mail wel binnen op andere adressen. 


Ik krijg wel een foutmelding op de testmail:  SMTP error from remote mail server after RCPT TO: 554 5.7.1 Relay Access Denied


Helaas geen geluk daarmee! Andersom (als ik vanuit KPN-mail een testmail stuur) komt de mail wel binnen op andere adressen. 

Wat bedoel je met KPN-mail??? @GijsDreijer 

Als je via de webmail https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp een mail aan jezelf stuurt moet de mnail gewoon aankomen.

Die foutmelding die je laat zien heeft betrekking op een ander mailprogramma dat je gebruikt.

Sinds kort moet verificatie c.q. authenticatie aan staan bij het verzenden van mail in een eigen mailprogramma, de poort moet zijn 587 en verificatie aanvinken.

 

 


Ik heb volgens mij hetzelfde probleem als Anneliesvr in een ander topic. Er is een probleem bij KPN, waar veel binnenkomende mail simpelweg niet doorkomt. Maar als ik naar de helpdesk bel, kunnen ze niet helpen… 


Ik heb volgens mij hetzelfde probleem als Anneliesvr in een ander topic. Er is een probleem bij KPN, waar veel binnenkomende mail simpelweg niet doorkomt. Maar als ik naar de helpdesk bel, kunnen ze niet helpen… 

Als je via de webmail een mail naar jezelf stuurt @GijsDreijer , komt die dan wel of niet aan?


Alleen op één van de twee adressen, het kan namelijk op twee adressen binnenkomen (****@planet.nl & *****@drei***.net, is dezelfde mailbox). Bij de eerste gaat het wel goed, bij de tweede niet. 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 


Hi @GijsDreijer, welkom hier.

Ik denk graag mee. Ik lees dat je aangeeft dat die 2 adressen onder dezelfde mailbox vallen, maar 1 van die adressen is een e-mailadres van je eigen domeinnaam. Namelijk *****@drei***.net Dan is dat niet dezelfde mailbox. Dit is een mailbox met eigen servergegevens die je hebt gekregen van je webhost. Ik vermoed dat de inkomende gegevens niet kloppen aangezien het verzenden wél werkt. Controleer deze gegevens. Ga naar Instellingen > Accounts en selecteer Bewerken om die gegevens na te kijken. 
 

 


Eén van de twee mailadressen zie ik daar inderdaad niet staan - ik zie echter maar één e-mail met het @planet.nl adres, daarachter staat ook het @kpnmail.nl en @wxs.nl mailadres. Hoe kan ik dit mailadres dan toevoegen? In mijn KPN ID kan ik het niet zien, daar kan ik alleen telefoonabonnement of vast abonnement toevoegen, maar daar valt dit mailadres dan weer net niet onder. 


Eén van de twee mailadressen zie ik daar inderdaad niet staan - ik zie echter maar één e-mail met het @planet.nl adres, daarachter staat ook het @kpnmail.nl en @wxs.nl mailadres. Hoe kan ik dit mailadres dan toevoegen? In mijn KPN ID kan ik het niet zien, daar kan ik alleen telefoonabonnement of vast abonnement toevoegen, maar daar valt dit mailadres dan weer net niet onder. 

Log in op de webmail, klik rechtsboven op het tandwieltje, klik dan op instellingen, klik links op accounts, klik dan op emailadressen en wachtwoorden aanpassen @GijsDreijer  en pas waar nodig aan en sla op.

 

 


Log in op de webmail, klik rechtsboven op het tandwieltje, klik dan op instellingen, klik links op accounts, klik dan op emailadressen en wachtwoorden aanpassen @GijsDreijer  en pas waar nodig aan en sla op.

 

 

Ook daarmee geen geluk, want dan kom ik op KPN ID en zegt hij dat ik eerst mijn abonnementen moet toevoegen… maar daar staat alles al in, en ik kan als ik op “bewerken” klik ook niets aanpassen. Oftewel, ik lijk iets in Mijn KPN aan te moeten passen volgens de webmail, maar daar kan ik dan weer niets doen… 


Ik heb geen idee of je adressen met eigen domeinnaam kan toevoegen….

Maar dat zou dan alleen als alias kunnen. En via http://email.kpn.com om je boxen te bewerken.

Dat werkt alleen als je vaste kpn abonnement is toegevoegd aan je KPN Account (waarop je inlogt met je KPN ID).


Log in op de webmail, klik rechtsboven op het tandwieltje, klik dan op instellingen, klik links op accounts, klik dan op emailadressen en wachtwoorden aanpassen @GijsDreijer  en pas waar nodig aan en sla op.

 

 

Ook daarmee geen geluk, want dan kom ik op KPN ID en zegt hij dat ik eerst mijn abonnementen moet toevoegen… maar daar staat alles al in, en ik kan als ik op “bewerken” klik ook niets aanpassen. Oftewel, ik lijk iets in Mijn KPN aan te moeten passen volgens de webmail, maar daar kan ik dan weer niets doen… 

Hier kun je een nieuw account toevoegen, als je maar de juiste servergegevens hebt. 

 


@Alex van KPN Dank voor je antwoord. Ik heb het mailadres handmatig toegevoegd conform de instructies op de website, maar dan krijg ik het volgende:

De opgegeven aanmeldgegevens werken niet of worden niet meer geaccepteerd door de dienstverlener. Verander ze alstublieft.

Volgens mij ben ik niet de enige met het probleem, is er niet iets bij KPN veranderd waardoor sommige e-mailadressen geen mails meer binnenkrijgen? 


Ik kan dit zo niet achterhalen. Heeft je hostingbedrijf ook een online inlogomgeving om je e-mail te lezen? Werkt dat wel?

Als ik het goed zie gaat het hier om https://webmail.yourhosting.nl. Kun je daar wel inloggen? 


@GijsDreijer 

Verander eens alle wachtwoorden inclusief het wachtwoord voor Mijn KPN. En zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn en sterk zijn. Problemen opgelost ?

Het is mogelijk dat iemand met bijv. een GMail account elke keer jouw emailaccount(s) "leegtrekt".


Reageer