Skip to main content

Na migratie van Telfort naar Kpn heb ik de mail instellingen aangepast en de mail werkend gekregen op laptop en iphone.

Nu werkt 1 e-mail account niet meer op de laptop (@xmsnet))

Het ander e-mail account werkt nog wel op de laptop (@telfortglasvezel)

Beide accounts werken wel uitstekend op de iphone.

Ik krijg dus het @xmsnet account niet werkend op mijn laptop.

Heb het geprobeerd met Mozilla Thunderbird (daar heeft het altijd gewerkt en van de een op de andere dag niet meer).

Ik heb het daarna geprobeerd met windowsmail  

maar hier krijg ik het ook niet op geinstalleerd.

Het vreemde is ook dat ik op webmail ook niet kan inloggen (niet met Edge, Firefox of Chrome).

Als ik weer met mijn iphone de web mail open (met Safari) dan kom ik er wel weer in.

Kan iemand mij uitleggen welke stappen te volgen om de e-mail (@xmsnet) werkend te krijgen op mijn laptop?

 

@DWA :

Merkwaardig. Met jouw gebruikersnaam + wachtwoord die je in Safari gebruikt zou je op jouw laptop ook altijd bij de webmail moeten kunnen binnenkomen.

Sinds wanneer werkt dat XMSNET account niet meer op jouw laptop ? Misschien nadat je een nieuwe update van Windows 10 hebt gekregen ?

Werkte het niet meer nadat je een nieuwe update van Thunderbird (TB) geïnstalleerd hebt ? Thunderbird stelt nu strengere eisen voor de beveiliging. Standaard gebruikt TB TLS 1.2. Maar dat is voor een aantal servers nog te nieuw. Ga terug naar een ouder beveiliging (bijv. SSL of TLS 1.1). Misschien lukt het dan wel.

Het resetten/legen van de DNS buffer (wat is dat nu weer ?) wil ook nog wel eens helpen. Een programma als CCleaner weet precies hoe dat moet. Verwijder in dat programma bij ALLE opties de vinkjes maar vink wel de optie “DNS buffer/cache" aan en zet het programma aan het werk.

Misschien heeft iemand anders nog meer (betere) suggesties ?