Skip to main content

Beste KPN,

Het lukt mij niet om mappen definitief te verwijderen. De mappen die ik verwijderd heb op mijn laptop webmail KPN blijven zichtbaar in Outlook en Gmail app. Ik heb bij INMAP de betreffende mappen uitgevinkt en nu staan ze in de prullenbak, maar ze kunnen niet verwijderd worden. Als ik een mailtje wil verplaatsen naar een map zijn de verwijderde mappen ook zichtbaar (TRASH) . Hoe kan ik de mappen definitief verwijderen? Zie afbeeldingen. Ik heb het ook op de laptop geprobeerd!

 

Heb je al geprobeerd om via Outlook (als je de IMAP server gebruikt) met je linker muisknop de map die je wilt verwijderen selecteren, en vervolgens met je rechter muistoets op diezelfde map klikken (die je wilt verwijderen) gekozen voor “Map verwijderen" ?

In principe zou de map dan namelijk gewoon verwijderd moeten worden.

 


Als je via de webinterface inlogt (https://kpc.webmail.kpnmail.nl ), dan kan je de mappen echt verwijderen.


Dat heb ik al gedaan. Helaas is dit niet de oplossing!


De verwijderde mappen blijven zichtbaar als ik een mail in een map wil stoppen of als ik naar mijn prullenbak ga. Zie afbeelding: Trash


In de webinterface kan je ook de mappen in de prullenbak verwijderen.


In de webinterface zijn de mappen idd verwijderd. Maar de mappen blijven zichtbaar in de App van Outlook en Gmail. Zie foto's


Ik weet niet precies hoe dat bij jou in Outlook werkt, maar ik kan in mijn mailprogramma een folder verwijderen nadat ik hem via de webinterface heb verwijderd. Ik krijg dan wel een IMAP-foutmelding, maar dat is logisch omdat de folder al weg is op de server.

Het lijkt me eerder een Outlook-probleem dan een probleem van de KPN-webmail. Misschien lopen hier gebruikers rond die meer verstand hebben van de mobiele Outlook.


Ik heb inmiddels met de klantenservice gesproken. Het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken.


OK, mooi dat het gelukt is. Wat was de oplossing? Handig voor anderen die later ook tegen dit probleem aanlopen.


@Mitchel94 

De KPN webmail werkt niet altijd naar behoren. Probeer het daarom bijv. morgen nog een keer op een rustig(er) tijdstip. Misschien werkt de webmail dan wel goed/beter.

Probeer eens om eerst alle mappen aan te vinken en dan de juiste mappen te verwijderen.

Is er een optie om in bijv. Outlook de IMAP mappen opnieuw te resetten/synchroniseren zodat die nieuwe mappen wel worden getoond ?


Hallo @Willy22 het probleem is reeds opgelost zoals je een paar reacties terug kunt lezen.

Â