Skip to main content

Ik ben mijn eigen gemaakte mappen in de e-mail kwijt. Dit is nadat de IMac Apple crashte. Nieuwe SSD-er in laten zetten door de store. Geprobeerd met Time-capsule reserve-kopie terug te zetten. Na 90 uur laten draaien , geen beeld wel veel lawaai, de Mac toch maar uitgezet en helemaal opnieuw opgestart.  Gegevens en documenten en foto’s via de iCloud wel terug gevonden. Maar ik kan nu niet mijn oude mappen terugvinden in mijn mail. Alles via KPN opnieuw opgebouwd met nieuwe mappen. Nogmaals geprobeerd om via time-machine oude mappen terug te vinden maar de TM gaat niet verder terug dan de dag van vandaag. En nu? Binnen de kpn-webmail vind ik wel de nieuwe mappenstructuur terug maar niet de oude. Kunnen jullie achter de schermen nog iets voor mij betekenen? 

Hoi @SuusWens, welkom op het forum! Vervelend om te horen. Helaas is wat je in de webmail ziet, doorslaggevend. Dit is wat opgeslagen staat in de cloud. Je had waarschijnlijk een POP account. Dit betekend dat alle mails die je binnen krijgt of verstuurd, van de cloud afgehaald en op de harde schijf van de PC opgeslagen worden. Helaas :frowning2: Het beste is om nu een IMAP account in te stellen zodat je mail gesynchroniseerd blijft met de cloud. Mocht zoiets dan nog een keer voorkomen, blijft al je mail gewoon in de webmail staan!


Dank voor het heldere antwoord. Het is niet anders, nu dus een IMAP aanmaken. 


Inderdaad! Hier de benodigde informatie voor het instellen.