Skip to main content

De tweede keer dat me dit overkomt: de archief map is plotseling leeg en op de webmail is de in houd ook niet terug te vinden. De eerste keer (paar maanden geleden) waren tevens de mappen Verzonden en Concepten plotseling leeg, Erg vervelend want een archiefmap gebruik je mijns inziens nu eenmaal om balangrijke mails te bewaren,

Wat kan ik doen om alles weer te achterhalen?

P.S,Ik ben geen computernerd maar gebruik het ding gewoon daar waar het handig kan zijn

Hallo @NelisG zijn er andere apparaten, zoals laptop, pc, tablet, telefoon waar een mailprogramma gebruikt wordt met de POP-instellingen?

Indien ja, dan wordt de webmail, de basis van al het mailverkeer leeg getrokken, maar dat verklaart niet het verdwijnen van de mail uit de archiefmap, of je moet op een apparaat met IMAP werken en daar iets verwijderd hebben, dan heeft dat ook meteen zijn weerslag op de webmail.

Staat er ook niets meer in de prullenbak?

Belangrijke mail sla je trouwens op op een eigen systeem en/of print je uit.

In ‘the cloud’ bewaren geeft altijd een risico tot verlies van data.

Succes.

 


Beste manier om dit te stoppen is denk ik dan om je wachtwoord op de mail aan te passen.Elk device dat om je nieuwe wachtwoord vraagt, eerst even checken hoe de instellingen staan!

Dan even boekhouden: Met welke (type) apparaten en software gebruik je de mail?

bijvoorbeeld:

  • telefoon, iphone, apple mail, imap
  • laptop, windows mail, imap
  • pc, windows mail, ….
  • pc, windows, webmail

svp per device even aangeven hoe de instelling staat. Deze kun je opzoeken in de accountinstellingen.

Als de mails weg zijn, en ook niet in de prullebak, dan zou ik haast verwachten dat er een apparaat op POP staat, Als dat zo is dan zou op dat apparaat  toch nog de verdwenen mail op moeten staan.

 


Jan en EAZ geven goede tips, en stellen goede vragen, @NelisG. Zie je kans deze te beantwoorden? Dan kunnen we verder meedenken en trouble shooten :)