Skip to main content

Wanneer ik met VPN verbonden ben, kan ik in Outlook geen mails met bijlage versturen. Sowieso duurt het versturen en ontvangen van mail met VPN iets langer (geen probleem), maar als er een bijlage bij zit, blijft mijnbericht in Postvak Uit hangen. KPN Helpdesk weet hier geen oplossing voor. Dank voor de reactie. 

Welke mailcliënt (mailprogramma) gebruik je en op wat voor een apparaat?

Welke poort gebruik je op met de smtp server te verbinden?

Gebruik je authenticated smtp, dus met inloggen op de smtp server?

Welke VPN provider gebruik je of is dit een VPN verbinding naar jouw werkgever? 

Als deze via jouw werkgever loopt, staat die dan wel toe dat er mails verstuurd worden?


Beste wjb, ik gebruik Outlook 2019 op een Windows 10 laptop. Het is een IMAP/SMTP-verbinding, poort 587 met STARTTLS. Geen verificatie aangevinkt. 

VPN is VPN Nederland voor privégebruik thuis. 


Beste wjb, ik gebruik Outlook 2019 op een Windows 10 laptop. Het is een IMAP/SMTP-verbinding, poort 587 met STARTTLS. Geen verificatie aangevinkt. 

VPN is VPN Nederland voor privégebruik thuis. 

Dan is het niet aanvinken van verificatie het probleem.

Om buitenshuis (en dat is met die VPN het geval) mails te kunnen versturen zal je ook bij smtp verificatie moeten gebruiken.

 

Andere vraag: Waarom wil jij een VPN verbinding gebruiken, wat denk je daarmee te bereiken?


Deze aangevinkt als hierboven. Vervolgens krijg ik helaas deze melding:

Wat gaat er niet goed? 

Ik gebruik VPN om anoniem(er) te internetten en geolocatie te omzeilen noor Netflix.

 

 


Beste wjb, ik gebruik Outlook 2019 op een Windows 10 laptop. Het is een IMAP/SMTP-verbinding, poort 587 met STARTTLS. Geen verificatie aangevinkt. 

VPN is VPN Nederland voor privégebruik thuis. 

Dan is het niet aanvinken van verificatie het probleem.

Om buitenshuis (en dat is met die VPN het geval) mails te kunnen versturen zal je ook bij smtp verificatie moeten gebruiken.

@Arnyb welkom! Is het hiermee opgelost? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten! 


Beste Marcia, nee het probleem is nog niet opgelost. Na aanvinken verificatie bij smtp kreeg ik een foutmelding zoals hierboven al uitgelegd.

 

Daarna heb ik geen reactie meer gehad.


Vreemd! Wellicht is er nog iemand binnen de community die je verder kan helpen. Anders kan je wellicht nog contact opnemen met de partij die jouw VPN verbinding verzorgt?