Skip to main content

Ik heb een eigendomain naam -beheerd bij Argeweb- gekoppeld aan KPNmail . Op dit moment heeft ARGEWEB ook nog een email hosting service gekoppeld aan mijn DNS.  Deze ARGEWEB mail service wil ik nog niet beëindigen totdat ik zeker weet dat ik via KPN mijn mails goed kan beheren .(=> ontvangen/verzenden). Mijn MX records hebben nu allen een priority 10. Met deze setting ontvang ik wel mails op mijn ARGEWEB mail service, maar op mijn KPNweb mail komen (nog) geen mails binnen. Bij het versturen via KPN web mail en of mijn ARGEWEBmail service zie ik wel het verzonden bericht in de beide ‘SENT’-folders. 

Heeft iemand een suggestie hoe ik verzeker dat ik op mijn KPNwebmail (ook) emails ontvang?

@ MX 10 600 mx.kpnmail.com
@ MX 10 600 maildrop3.argewebhosting.nl
@ MX 10 600 maildrop2.argewebhosting.nl
@ MX 10 600 maildrop1.argewebhosting.nl
list MX 10 600 maillist1.argeweb.nl

Ik heb een eigendomain naam -beheerd bij Argeweb- gekoppeld aan KPNmail . Op dit moment heeft ARGEWEB ook nog een email hosting service gekoppeld aan mijn DNS.  Deze ARGEWEB mail service wil ik nog niet beëindigen totdat ik zeker weet dat ik via KPN mijn mails goed kan beheren .(=> ontvangen/verzenden). Mijn MX records hebben nu allen een priority 10. Met deze setting ontvang ik wel mails op mijn ARGEWEB mail service, maar op mijn KPNweb mail komen (nog) geen mails binnen. Bij het versturen via KPN web mail en of mijn ARGEWEBmail service zie ik wel het verzonden bericht in de beide ‘SENT’-folders. 

Heeft iemand een suggestie hoe ik verzeker dat ik op mijn KPNwebmail (ook) emails ontvang?

@ MX 10 600 mx.kpnmail.com
@ MX 10 600 maildrop3.argewebhosting.nl
@ MX 10 600 maildrop2.argewebhosting.nl
@ MX 10 600 maildrop1.argewebhosting.nl
list MX 10 600 maillist1.argeweb.nl

 

Dat je het in beide SENT mappen ziet lijkt mij onmogelijk als je het correct hebt ingesteld, hoe heb je dat eigen domein toegevoegd bij KPN webmail?

Het lijkt er meer op dat je die als Externe mail account hebt toegevoegd en niet als Eigen domein, zie ook:

 

De mailserver die je nu hebt ingesteld: mx.kpnmail.com is fout want die bestaat niet, als je die correct instelt op mx.kpnmail.nl dan zou er ook met de huidige priority van 10 af en toe mail moeten binnenkomen op de KPN server.

Als alles correct is ingesteld voor je domein koppeling dan kan je om zeker te weten dat je mail bij KPN binnenkomt de priority verlagen van mx.kpnmail.nl, die van 10 naar 5 zetten b.v., dan zou alles bij de KPN mailserver afgeleverd moeten worden tenzij die niet reageert.


beste GeSp; In mijn DNS was het MX record al gedefinieerd met mx.kpnmail.nl. Ik had een kleine typo fout gemaakt in mijn post. Het toverwoord was je suggestie om de prioriteit te verlagen van 10 naar 5. Nu komen de mails wel binnen op KPNmail (en niet meer bij ARGEWEB-mail). Bedankt voor je prompte reactie. Ik was namelijk niet zeker of ik de prioriteit moest verlagen (om m te verhogen) 😎,,,,

Klaarblijkelijk stopt de DNS service als hij een mail heeft kunnen doorsturen. De ARGEWEB MX records kan ik dus nu verwijderen uit mijn DNS configuratie.

Op je vraag hoe ik mijn eigen domain email naam bij KPN heb ingesteld; is inderdaad via de link zoals je ook in je antwoord vermelde (sectie ‘eigen domain’)

Issue closed.