Skip to main content

Koper aansluiting omgezet naar glasvezel. Werkte in eerste instantie goed. Totdat ik de Experia box moest resetten om de wijziging van koper naar glasvezel te voltooien. Poorten weer opengezet op de experia box. 
 

Uitgaande e-mails werden niet meer verzonden. Fout boodschap is het volgende 

: host smtp.kpnmail.nll195.121.65.26] said:
   550 5.7.1 Unable to relay without authentication. (in reply to MAIL FROM Command)

maak gebruik van een eigen mailserver en eigen domeinnamen en niets aan de instellingen veranderd. 
 

Aan klantenservice doorgegeven maar issue is zonder opgaaf van reden gecanceld door KPN second line volgens de klantenservice medewerker. Moest gemeld worden in dit forum.

Hallo @AntonM 

 

Tegenwoordig is authenticatie nodig als je mail wilt verzenden via de KPN servers.

In de mailserver kan je dat meestal instellen bij de smarthost instellingen.

 

Dit zijn tegenwoordig de benodigde instellingen voor het verzenden van mail:

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Als je er niet uitkomt, welke mailserver software draai je en op welk OS?


Ik stuur mijn e-mails via mijn Synology Nas, waarop synology e-mail server pakket op draait welke als host fungeert. Ik heb zelf geen KPN e-mail adres. Hoe was het mogelijk om begin vorige week via glasvezel uit te zenden, totdat ik het team mij vroeg om mijn modem te resetten?


Authenticatie is al een tijd geleden ingevoerd maar zolang er niets wijzigt blijft het vaak zonder werken, dat heb ik al vaker op het forum gezien.

Zodra er wel iets wijzigt werkt het niet meer zonder authenticatie en zal je dat moeten instellen.
Je kan hier een KPN mailaccount aanmaken en die gebruiken voor authenticatie, dat heeft verder geen invloed op je verzonden mails of afzender e-mailadres.

 

Trouwens, als jouw domeinprovider een mailserver heeft die je mag gebruiken zou je beter die kunnen gaan gebruiken om je mails te verzenden.


Bedankt voor je hulp! Het werkt nu, ben blij hiermee.

Nog een fijne avond, Anton