Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een paar dagen kan ik met twee van de drie kpnmail accounts geen mail meer ophalen in Apple mail. Ik heb de mail accounts verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dit hielp niet. Met 1 ander kpnmail adres en een versatel mail account heb ik geen probleem. Kunnen jullie helpen?

Hi @Martijn1971, wat gek dat het ineens niet meer lukt met deze 2 mailadressen :thinking:

Kom je met de bij jou bekende inloggegevens nog wel in de Webmail en lukt het ophalen van de mail daar wel gewoon? Zo nee, zou je dan een nieuw wachtwoord aan willen maken en het daar mee willen proberen?


Hi Maja, ik kan nog wel in de webmail van beide adressen.


Hmm, dan mankeert er in ieder geval niets aan de mailaccount zelf, dat scheelt!

Heb je maar 1 apparaat waarop je Apple mail gebruikt? Of heb je dit ook op andere apparaten ingesteld en gaat het daar wel goed met de mails? 


Mag ik trouwens vragen welke foutmelding je krijgt in Apple Mail? 


Hi allebei, gisteravond toch maar de wachtwoorden gewijzigd. Het bleek dat ik een ww nodig had van 10 tekens (misschien nieuwe vereiste?) en dit had ik niet bij de oude we. Na opnieuw instellen en aanmelden, liep de e-mail weer als een zonnetje. Probleem opgelost…. Maar toch raar dat Apple mail blijft hangen...


Hi allebei, gisteravond toch maar de wachtwoorden gewijzigd. Het bleek dat ik een ww nodig had van 10 tekens (misschien nieuwe vereiste?) en dit had ik niet bij de oude we. Na opnieuw instellen en aanmelden, liep de e-mail weer als een zonnetje. Probleem opgelost…. Maar toch raar dat Apple mail blijft hangen...

Het klopt inderdaad dat je nu een wachtwoord van 10 tekens nodig hebt volgens de KPN norm en blijft de aplle mail nog steeds hangen


Fijn om te horen dat het weer werkt Martijn :-)


Hi allebei, gisteravond toch maar de wachtwoorden gewijzigd. Het bleek dat ik een ww nodig had van 10 tekens (misschien nieuwe vereiste?) en dit had ik niet bij de oude we. Na opnieuw instellen en aanmelden, liep de e-mail weer als een zonnetje. Probleem opgelost…. Maar toch raar dat Apple mail blijft hangen...

 

Wat raar! 

Ik gebruik ook Apple mail op mijn iMac, IPhone en IPodtouch. Mijn wachtwoord voor de mail is al zo'n 20 jaar hetzelfde en is minder dan 10 posities. 


Top dat het weer werkt @Martijn1971!

Dit is in ieder geval niet iets dat bij ons vandaan komt, en je kwam ook nog in de Webmail dus vanaf onze kant werd je wachtwoord gewoon geaccepteerd :slight_smile: Denk dan ook dat er aan de kant van Apple iets aangescherpt is!