Skip to main content

Emailblokkade als ik VPN gebruik en mijn email staat “open”. Bij Google kan ik tenminste nog aangeven dat ik het zelf was. Ik ervaar die blokkade als uitermate irritant en overmatig beschermend van KPN. heb ik medestanders ? Het moet beter kunnen KPN !

Hallo @Go Vantussen , daar heeft KPN niets mee van doen.

 


Gebruik dan geen vpn. 

Of een betrouwbare.


De mailfunctionaliteit van kpn kan inderdaad niet heel erg goed tegen het gebruik van vpn verbindingen. Als je de éne minuut in Nederland (Nederlands IP adres) bent en de volgende minuut ineens in bijvoorbeeld Amerika (Amerikaans IP adres) dan zal de mailfunctionaliteit dit al snel als misbruik zien en uit veiligheidsoverweging het e-mailadres blokkeren.


@Go Vantussen 

Of een spammer gebruikt ook jouw VPN en dan wordt jouw email (denk: hetzelfde IP adres) ook als spam gezien.

Het gebruik van een VPN is ook in veel gevallen niet nodig.

 


Ik zou willen dat er geblokkeerd wordt als de inlogpogingen verdacht lijkt en  weer automatisch gedeblokkeerd  bij gebruik van mijn gewoonlijke bekende verbindingen. Dat zou toch ingesteld moeten kunnen worden KPN.

👠 Go 


En Jan 😨 Google heeft inderdaad niets te maken met KPN gelukkig maar beiden meten zich wel de grote broer beschermer mentaliteit aan. En wie weet terecht ! Wil niet weten waar ik dankzij hun zorgen aan ontsnap maar van het blokkeren van mijn email heb ik last. 🌂Go


Hallo @Go Vantussen ik heb niets geschreven over Google, ik gaf alleen aan dat jouw probleem niets met KPN van doen heeft.

Zolang als ik al met computers werk, zowel beroepsmatig als privé, is mailen via VPN altijd al een issue geweest.

Beste oplossing is mailen buiten VPN om, dat werkt altijd goed of een VPN gebruiken die een onderscheid weet te maken tussen mail-verkeer en ander internetverkeer en dan zichzelf tijdelijk uitschakelt bij mail-verkeer.

Succes.

 


Dank voor je reactie ! Als een VPN het zou moeten kunnen dan kan KPN dat toch ook ! Ik verstuur mail inderdaad zoveel mogelijk zonder VPN maar dat gaat wel eens fout en is niet altijd mogelijk. De mail wordt automatisch opgehaald zodra ik het mail programma open. Dan maar de mail alleen bewust ophalen en de rest van de tijd afsluiten. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Voor de duidelijkheid het gaat om mail ontvangen.  🕵🏽 Go


KPN kan dat niet, want die levert geen VPN aan consumenten.

 


Als een VPN het zou moeten kunnen dan kan KPN dat toch ook !

Wat zou een VPN moeten kunnen?


KPN kan wel de mail blokkeren als ik met een VPN verbinding werk en automatisch deblokkeren als mijn VPN uit staat in plaats van botweg mijn mail achterhouden.  Andere providers doen dat wel of kunnen net als Google controleren of ik het soms zelf geweest ben ! 

🍎 Go


KPN kan wel de mail blokkeren als ik met een VPN verbinding werk en automatisch deblokkeren als mijn VPN uit staat in plaats van botweg mijn mail achterhouden.  Andere providers doen dat wel of kunnen net als Google controleren of ik het soms zelf geweest ben !

Google kan helemaal niet controleren of je het zelf geweest bent. De reden dat het bij Google wel lukt is omdat Google niet zo'n beveiligingsmechanisme heeft om eventuele fraude tegen te gaan.

Het enige verschil bij wel of niet versturen via een VPN is het IP adres. KPN zegt "Als de fysieke afstand tussen die twee IP adressen te groot is om overbrugd te hebben in de tijd tussen twee mailtjes dan beoordelen we dat als verdacht (frauduleus) en blokkeren het e-mailadres ter beveiliging van de abonnee".

An sich een heel goed streven alleen is een neveneffect daarvan dat VPN verbindingen jouw IP adres verhuizen zonder dat je fysiek ook mee hoeft te verhuizen en daarmee loopt deze beveiliging van KPN dus mank.


Ik heb vanuit KPN niet heel veel toe te voegen aan wat al gezegd is, @Go Vantussen. Behalve bevestigen wat wjb zegt.

Als wij inloggen/gebruik vanaf verschillende IP's verdacht vinden, dan zullen we een e-mailaccount (tijdelijk) blokkeren. In de meeste gevallen is dat dan alleen een blokkade op het gebruik vanaf buitenlandse IP-adressen. Maar als het vaker gebeurt, of het voldoet aan andere verdachte kenmerken, dan kan ook het gebruik vanaf elk IP-adres dat niet je thuisverbinding is, (tijdelijk) geblokkeerd worden.


KPN kan wel de mail blokkeren als ik met een VPN verbinding werk en automatisch deblokkeren als mijn VPN uit staat in plaats van botweg mijn mail achterhouden.  Andere providers doen dat wel of kunnen net als Google controleren of ik het soms zelf geweest ben !

Google kan helemaal niet controleren of je het zelf geweest bent. De reden dat het bij Google wel lukt is omdat Google niet zo'n beveiligingsmechanisme heeft om eventuele fraude tegen te gaan.

Google begint ook steeds moeilijker te doen hoor. Ik ken mensen die gescheiden zijn en een gezamenlijk Gmail account hebben. Die loggen dus beide veel in op dat account. Dat account word ook zo af en toe geblokkeerd. 


Ben inderdaad vaak in het buitenland dus dat zal wel een deel van het probleem  zijn. Dan kan ik natuurlijk niet bij mijn thuis IP adres.  ✈️ Go


Ben inderdaad vaak in het buitenland dus dat zal wel een deel van het probleem  zijn. Dan kan ik natuurlijk niet bij mijn thuis IP adres.  ✈️ Go

Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar je zou altijd nog een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op kunnen zetten en alle communicatie via jouw thuisnetwerk kunnen laten lopen.


Bedankt ! Lijkt mij een goed plan. Ik wist niet dat een verbinding maken met mijn thuisnetwerk mogelijk was. Dat wordt studeren. 📡Go


De mailfunctionaliteit van kpn kan inderdaad niet heel erg goed tegen het gebruik van vpn verbindingen. Als je de éne minuut in Nederland (Nederlands IP adres) bent en de volgende minuut ineens in bijvoorbeeld Amerika (Amerikaans IP adres) dan zal de mailfunctionaliteit dit al snel als misbruik zien en uit veiligheidsoverweging het e-mailadres blokkeren.

 

Ben inderdaad vaak in het buitenland dus dat zal wel een deel van het probleem  zijn. Dan kan ik natuurlijk niet bij mijn thuis IP adres.  ✈️ Go

Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar je zou altijd nog een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op kunnen zetten en alle communicatie via jouw thuisnetwerk kunnen laten lopen.

Bedankt ! Lijkt mij een goed plan. Ik wist niet dat een verbinding maken met mijn thuisnetwerk mogelijk was. Dat wordt studeren. 📡Go

 

Zelf gebruik ik daar de OpenVPN server die op mijn Synology NAS staat voor.

 

Admin: quotes toegevoegd


Ik mail vrijwel alleen vanaf mij thuis adres en toch wordt mijn van verbinding met kpnmail en kpnplanet geblokkeerd. Wat is hier de zin van?

 


Ik mail vrijwel alleen vanaf mij thuis adres en toch wordt mijn van verbinding met kpnmail en kpnplanet geblokkeerd. Wat is hier de zin van?

 

Gebruikt u ook VPN? 


Ja dat doe ik en zelden vanuit een andere locatie.


Ja dat doe ik en zelden vanuit een andere locatie.

Dat is dan de oorzaak dat de email steeds geblokkeerd word. Email via VPN kan tegenwoordig niet meer bij KPN. 


Kleine nuancering: je kunt wel VPN gebruiken en e-mail versturen. Maar als dat een VPN is met een wisselend IP adres, dan zullen we dat waarschijnlijk eerder als verdacht zien. En heb je dus kans dat we je blokkeren. Vooral als je ook tussendoor wel eens zonder VPN mailt.