Skip to main content

Goedemiddag,

Ga binnenkort overstappen naar een andere provider. Wil wel mijn kpnplanet e-mailadres behouden. Op het forum lees ik dat ik dit moet regelen voordat mijn abonnement is opgezegd.

net gebeld met de klantenservice van KPN en hoorde dat eerst mijn abonnement moet zijn opgezegd en de opzegging afgerond. Pas dan kan ik omzetten naar e-mail only. Wat is nu waar?

 

@MvdB37 

Wanneer stap je over ?

Het is de klanten service die jouw abonnement moet omzetten naar een “email only” abonnement.


Hoi @MvdB37 , ik weet niet beter dan dat je dat meteen bij het opzeggen moet doen.

Je geeft bij afd. Opzeggingen aan dat je het internetabonnement wil beëindigen en dat je de mailboxen wilt laten omzetten naar een e-mail only abonnement (kost €7,50 per maand).


Hoi @MvdB37 , ik weet niet beter dan dat je dat meteen bij het opzeggen moet doen.

Je geeft bij afd. Opzeggingen aan dat je het internetabonnement wil beëindigen en dat je de mailboxen wilt laten omzetten naar een e-mail only abonnement (kost €7,50 per maand).

Dit klopt inderdaad. Het abonnement moet je niet eerst in zijn geheel laten opzeggen. Wat je moet laten doen is, het abonnement laten aanpassen naar een e-mail only abonnement. Dat is de makkelijkste en snelste manier om zonder gedoe de e-mailadressen te behouden. @MvdB37 


Voor de goede orde: als je je e-mailadressen wilt behouden moet je je huidige internetabonnement niet opzeggen, maar wijzigen in een E-mail Only-abonnement. Dat kan je regelen bij de afdeling Opzeggingen van KPN.

Piet.


Hallo allen,

 

Bedankt voor de antwoorden. Heb een 2e keer gebeld met opzeggingen nav jullie input. 

Voor een 2e keer kreeg ik te horen dat eerst mijn abonnement moet zijn opgezegd en dat ik dan vervolgens een half jaar de tijd heb om een e-mail only abonnement te sluiten. Mijn abonnement is bij KPN is gisteren gestopt. Hoop dus dat dit idd kan.


@MvdB37 Deze wijziging van de procedure zal waarschijnlijk het gevolg zijn van het nieuwe wettelijke voorschrift dat na de opzegging van een internetabonnement de e-mailadressen nog zes maanden beschikbaar moeten blijven.

Overigens zou dit het afsluiten van een E-mail Only-abonnement wel makkelijker maken voor oud-KPN-klanten. Je zou dan immers meer tijd hebben om zo'n abonnement af te sluiten.

Piet.