Skip to main content

Ik heb alleen een e-mail only account. Nu lukt het niet om mijn e-mail only abonnement te koppelen aan MijnKPN account. Als ik alle gevraagde gegevens van mijn factuur invul dan herkent het systeem geen product van mij. Wat kan ik doen?

Ook wil ik mijn bankrekening wijzigen, hoe kan dat?

Hallo @C.H. ,

Dat soort dingen kan je inderdaad in de MijnKPN zien en doen, dat je daar niet kunt inloggen maakt dat wat lastiger. Je kunt het klantnummer van jouw e-mail only pakket koppelen aan jouw MijnKPN. Als je daar ingelogd bent kan je naar deze pagina gaan, als je daar kiest om een Thuis pakket toe te voegen. Daar wordt gevraagd om de laatste cijfers van je rekeningnummer, maar die hoef je niet in te vullen. Vlak daarboven staat namelijk een linkje om een e-mail only en Digitenne abonnement er aan toe te voegen. Als je daarop klikt kan je de gevraagde gegevens invullen en zal het e-mail only pakket gekoppeld worden. Daarna zal je alles in kunnen zien van het adres en de bijbehorende aliassen. 

 

Lukt het nog steeds niet via Mijn KPN ? 

KPN is voor het wijzigen van een rekeningnummer gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

Spreek in : Ik wil een medewerker spreken. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


Dankjewel, het lukt nog steeds niet.

Bij 'welk abonnement wilt u koppelen’ vul ik in THUIS

Bent u thuis en verbonden met internet van KPN? Dat ben ik niet, dus vul ik in: NEE

Dan moet ik weer alles invullen, postcode, klantnummer, bankrek, etc. en dan krijg ik de melding: We herkennen dit abonnement niet. Controleer uw gegevens.

Als ik bij “Bent u thuis en verbonden met internet van KPN?  JA invul, dan moet ik inderdaad de laatste 3 cijfers van mijn rekeningnummer invullen. Het linkje om er een e-mail only en Digitenne abonnement aan toe te voegen is niet zichtbaar en/of verschijnt niet.

Geen succes dus helaas.


Ik vermoed dat je een email-only abonnement helemaal niet kunt koppelen. Wijzigingen wat betreft bankrekeningnummer zal je telefonisch moeten regelen denk ik.


Hoi @C.H., welkom op het forum! Fijn om te zien dat Noordzee je al zo goed helpt. Jammer dat het dan alleen nog steeds niet lukt. Je kunt een e-mail only abonnement zeker koppelen aan je KPN ID zodat hij te beheren is via je MijnKPN. Maar ik vermoed dat je wellicht een verkeerd nummer gebruikt. Wil je jouw forumprofiel invullen met alle gegevens die je van het abonnement hebt? Dan kijk ik dit voor je na.


Je hebt nog niet weer gereageerd, @C.H.. Dan ga ik ervan uit dat het inmiddels gelukt is om je abonnement te koppelen. Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dit graag,

Hoi @C.H., welkom op het forum! Fijn om te zien dat Noordzee je al zo goed helpt. Jammer dat het dan alleen nog steeds niet lukt. Je kunt een e-mail only abonnement zeker koppelen aan je KPN ID zodat hij te beheren is via je MijnKPN. Maar ik vermoed dat je wellicht een verkeerd nummer gebruikt. Wil je jouw forumprofiel invullen met alle gegevens die je van het abonnement hebt? Dan kijk ik dit voor je na.

 


Beste Erik, excuses voor mijn late reactie. Ik heb het forumprofiel ingevuld. Aangezien er nergens e-mail extra/only abonnement stond heb ik mijn klantnummer maar ingevuld bij het kopje Internet/Televisie. Kun je hier wat mee of heb je nog meer gegevens nodig? Dankjewel!


Dank je, @C.H., hier kan ik wat mee :)

Het klantnummer klopt, en het adres klopt, dus dat is in ieder geval in orde. Je noemde ook iets over het aanpassen van het rekeningnummer. Nu zie ik hier in de notities dat je vorig jaar mei contact hebt gehad over het wijzigen van het rekeningnummer. Dus wellicht dat je nu niet de juiste laatste 3 cijfers van je rekeningnummer invult. Ik heb de eerste paar cijfers van dat rekeningnummer in je forumprofiel vermeldt. Controleer of dit ook inderdaad het rekeningnummer is dat je gebruikt. Zo niet, vul dan bij het koppelen de laatste drie cijfers van dit rekeningnummer in, dan zou het moeten werken.

Als het al wel dit rekeningnummer was dat je gebruikte, laat het ook even weten. Dan ga ik hier even verder achteraan.


Het klantnummer klopt, en het adres klopt, dus dat is in ieder geval in orde. Je noemde ook iets over het aanpassen van het rekeningnummer. Nu zie ik hier in de notities dat je vorig jaar mei contact hebt gehad over het wijzigen van het rekeningnummer. Dus wellicht dat je nu niet de juiste laatste 3 cijfers van je rekeningnummer invult. Ik heb de eerste paar cijfers van dat rekeningnummer in je forumprofiel vermeldt. Controleer of dit ook inderdaad het rekeningnummer is dat je gebruikt. Zo niet, vul dan bij het koppelen de laatste drie cijfers van dit rekeningnummer in, dan zou het moeten werken.

 

Beste Erik,

Top, bedankt. Dat was inderdaad het probleem. Op de facturen die ik ontvang staat nog steeds mijn oude bankrekeningnummer dus dacht ik dat ik dat ook moest invullen. Nu zag ik dat jullie het nieuwe bankrekeningnummer hebben geregistreerd dus heb ik dat ingevuld. Probleem opgelost. Excuses dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Is het wellicht mogelijk om mijn bankgegevens ook op de factuur te veranderen in de nieuwe gegevens?

Veel dank en hargelijke groeten!


Top, goed om te horen dat het nu wel gelukt is, @C.H.! Maar dan is het gek dat dit nieuwe rekeningnummer niet ook op je factuur staat. Want als wij dat aanpassen, en het wordt ook van dat juiste nummer geïncasseerd, dan moet het ook op de factuur staan. Ik zet dat uit bij de back office zodat dit ook aangepast wordt. Kan een factuur of twee duren voor je dit dan ook ziet. 


Bedankt!


 

 

Â