Skip to main content

Ik heb een e-mail only abonnement voor mijn @planet.nl e-mailadressen. Nu wil ik daar een extra e-mailaccount aanmaken, maar dat lukt niet. Er staat 'U heeft recht op 1 e-mailaccount.'
Een nieuwe alias kan ik wel aanmaken, maar ik wil juist een nieuw e-mailaccount zodat ik de mailadressen beter kan scheiden bij het binnenhalen van e-mail.
Ik dacht dat je bij kpnmail 5 e-mailaccounts kon aanmaken met diverse aliassen?

@jo2B :

Nee. Bij een “email only” abonnement heb je inderdaad maximaal maar 1 account. Waaraan je wel meerdere aliasen kunt hangen.


Ik had tot voor kort ook een E-mail Only-abonnement, en daarbij had ik vijf e-mailaccounts. Daaronder hingen dan weer de nodige e-mailaliassen.

In het verleden had KPN wel twee verschillende E-mail Only-abonnementen: een met 1 e-mailaccount en een met 5 e-mailaccounts. Maar die zijn volgens mij enkele jaren geleden overgegaan in één nieuw E-mail Only-abonnement met vijf e-mailaccounts.

Kan het zijn dat je nog een van die oude E-mail Only-abonnementen hebt, @jo2B ? Ik betaalde in ieder geval € 7,50 voor mijn E-mail Only-abonnement. Wellicht dat jij minder betaalt?

Piet.


Dat zal het zijn Piet, ik heb inderdaad een 6 jaar oud abonnement dat de helft goedkoper is. Ik weet alleen niet meer of ik destijds die keuze heb gekregen.


@jo2B :

Als je een emailprogramma gebruikt dan kun je daar d.m.v. “berichtregels” de emails van de diverse aliasen naar diverse mappen laten verplaatsen. Kun je de email toch scheiden.

Voorzover mijn kennis actueel is, kun je bij de KPN nu een “Email only” abonnement krijgen (à 7,50 per maand) met 2 gescheiden mailaccounts waar je weer elk 5 aliasen aan kunt hangen. Maar zo'n “email only” abonnement krijg je (waarschijnlijk) alleen als je een KPN internet abonnement opzegt. Niet als je (naar mijn weten) al een “email only” abo hebt.


Dank, ik ga zoeken naar een andere oplossing.