Skip to main content
Ik heb in mijn profiel een mail adres van kpn gezet.

Deze wil ik kopplen aan een andere kpn profiel.

Zou dit adres per direkt vrij gemaakt kunnen worden, zodat ik het kan toevoegen bij de ander?



Dank!



Theo
Hoi @PE1OPQ . Zo te zien is dat een alias. En als het een beetje meezit kun je die zelf verplaatsen naar een andere e-mail box.

Je kunt dan het beste hier inloggen: https://email.kpn.com/

Mocht dat niet lukken, kun je me dan via het opmerkingenveld in je profiel laten weten naar welke e-mail box ik hem moet verplaatsen?
Dank voor de tip.

Maar ik denk dat ik niet helder geweest ben met de vraag.

De e mail wil ik graag naar een andere account verhuist hebben.

In mijn profiel staat de naam van dit account.

Dank al vast!



Theo
Ik heb in mijn profiel een mail adres van kpn gezet.

Deze wil ik kopplen aan een andere kpn profiel.

Zou dit adres per direkt vrij gemaakt kunnen worden, zodat ik het kan toevoegen bij de ander?


Ik denk je sneller/makkelijker af bent als je het vrijmaken of wisselen zelf doet. 2 adressen wisselen kan met een tijdelijle tussenstap van een derde adres (of alias wellicht).
Ik denk je sneller/makkelijker af bent als je het vrijmaken of wisselen zelf doet. 2 adressen wisselen kan met een tijdelijle tussenstap van een derde adres (of alias wellicht).



Die tijdwinst is heel betrekkelijk 😎

Bij het verwijderen van een e-mailadres of alias komt er automatisch een reservering op zodat dit adres niet direct weer aangemaakt kan worden. Pas na 3 maanden verdwijnt zo'n reservering ook weer automatisch en komt het adres weer vrij. Een moderator kan dat sneller regelen.


Ik denk je sneller/makkelijker af bent als je het vrijmaken of wisselen zelf doet. 2 adressen wisselen kan met een tijdelijle tussenstap van een derde adres (of alias wellicht).Die tijdwinst is heel betrekkelijk 😎



Bij het verwijderen van een e-mailadres of alias komt er automatisch een reservering op zodat dit adres niet direct weer aangemaakt kan worden. Pas na 3 maanden verdwijnt zo'n reservering ook weer automatisch en komt het adres weer vrij. Een moderator kan dat sneller regelen.


Voor KPN-email adressen ansich is mij dit bekend, maar niet voor het gebruik van email adressen in een KPN profiel (KPN ID). De email adressen van PE1OPQ blijven gewoon bestaan heb ik begrepen.



Maar alles zo overziend zou ik er in ieder geval werk van maken om geen internetprovider afhankelijk emailadres te gebruiken, als dit (nog) aan de orde is.
Ik snap het nu helemaal! 🙂 Excuses voor de verwarring. Het alias moet naar dat andere account.

Zou je (ter controle) rekeningnummer van de persoon waar je het alias naar wilt verplaatsen kunnen geven (in het profiel uiteraard, bij persoonlijke opmerkingen) en mij een seintje geven? Dan regel ik het onmiddellijk.
heb het nummer toegevoegd.

Bedankt!



Theo

PS had je ook gebeld?
Jep, dat was ik ;-)



Het is ondertussen gelukt. Het alias staat nu onder het andere account. Je kunt het gelijk testen. Als je nog andere vragen hebt, weet je mij te vinden 🙂
Veel dank Erwin, het werkt.



Theo