Skip to main content

Vandaag kreeg ik een e-mail, die ik niet vertrouw. 

Er stond een KPN logo boven, maar geen KPN- adres in de adresbalk. Het was een prijsvraag, waarin een o.a. een Apple kon winnen als trouwe klant. Hieronder de details:

 

logo-kpn-groot.png

Beste KPN klant, Gefeliciteerd!

KPN organiseert een verjaardagspromotie gedurende de komende 7 dagen ( 7.Juni -> 14.Juni ) om jouw loyaliteit te bedanken voor het kiezen voor ons als internetprovider.

We selecteren elke dag 10 gelukkige gebruikers die een exclusief geschenk van ons winnen, waaronder een gratis Apple iPhone 11 Pro, Samsung Galaxy S20 Ultra 5G, Apple Watch , omdat jij voor ons hebt gekozen En uw IP-adres -XXXXXX] is geselecteerd geweest.

Je moet simpelweg onze anonieme vragenlijst hier onderaan beantwoorden om jouw prijs te winnen. Schiet op! 8 gebruikers hebben deze uitnodiging ontvangen en er zijn maar 2 prijzen om te winnen.

Ben je tevreden met KPN?

Hallo @Eddy8431 ,

Bedankt voor jouw bericht! 

Goed dat je argwanend bent. Dit is duidelijk phishing. KPN geeft nooit zomaar van dit soort  dure cadeau's weg. 

Als de afzender geen kpn.com afzendadres is, dan weet je standaard eigenlijk al dat de e-mail niet van KPN afkomstig is. 

 

Kortom : De e-mail weggooien en nergens op klikken.  

 


Hoi @Eddy8431. Welkom op het KPN Forum. Deze mail hebben wij niet verstuurd. Zoals Noordzee al aangeeft is dit duidelijk phishing. Op de pagina “Wat is een phishing mail” lees je hier meer over. 


De betreffende melding krijg ik ook elke keer als pop-up (dus niet als e-mail) als ik op de site https://www.msn.com/nl-nl kom.

Piet.


@Eddy8431 We hebben niets meer van je gehoord dus ik ga ervan uit dat jouw vraag is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden!


Reageer