Skip to main content
Antwoord

E-mail ontvangen om wachtwoord te wijzigen, phishing?

• September 8, 2019
  • 6 reacties
  • 704 keer bekeken

Ferraripookje1
Nieuwkomer
kreeg van kpn mail dat ik wachtwoord moest wijzigen , ik heb van alles geprobeerd maar het lukt niet geef je email adres in geeft hij onbekend zo kan ik het niet weizegen het wacht woord

Beste antwoord door RBxx

Gebruik voor de zekerheid geen links uit de e-mail, maar ga naar email.kpn.com
Log in met je KPN-ID en dan kan je daar het wachtwoord van je e-mail account(s) wijzigen.

Was de mail soms van "KPN Abuse" met de melding dat er verdachte zaken waren geconstateerd? Dan was het wellicht een legitiem bericht van KPN.

Kijk anders hier eens: KPN: Valse mail? waar je op moet letten bij verdachte e-mails.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 8, 2019
Trap daar nou niet in!!! Dat is spam!!

Ferraripookje1
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2019
ik was daar ook niet ingetrapt ik had niet gereageerd maar na 2 weken kon ik niet meer op mijn mail

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 8, 2019
Gebruik voor de zekerheid geen links uit de e-mail, maar ga naar email.kpn.com
Log in met je KPN-ID en dan kan je daar het wachtwoord van je e-mail account(s) wijzigen.

Was de mail soms van "KPN Abuse" met de melding dat er verdachte zaken waren geconstateerd? Dan was het wellicht een legitiem bericht van KPN.

Kijk anders hier eens: KPN: Valse mail? waar je op moet letten bij verdachte e-mails.

cornelis48
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 8, 2019
KPN stuur nooit mail naar klanten. alleen als HET nodig is voor nieuwe klanten

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 10, 2019
Hoi @Ferraripookje1 . Dat is even schrikken, zo te lezen.
Je hebt ondertussen wel weer toegang tot je mail? Verder zijn er een aantal nuttige adviezen gegeven waarbij ik mij aansluit.
Mocht je nog een issue hebben, laat het weten.

Erwin van KPN
Moderator
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt.