Skip to main content

Zelfde probleem en ook ongeveer al een jaar bezig met een oplossing. Diverse keren gebeld met diverse instanties waaronder KPN, Zeelandnet en Apple, zonder succes

Admin: afgesplitst

Hoi @Peppe 
Welke iPhone gebruik je?

Welk probleem heb je?

Welke foutmelding krijg je?


Maakt niet uit Huistijger,

iPhone 8 SE. Ik heb diverse keren het account verwijdert en opnieuw ingesteld en ook de geavanceerde opties bekeken. Alle vinkjes werken goed. Mail kan verzonden en ontvangen worden zodra er een wifi beschikbaar is. Ook de webmail werkt goed, ontvangen van mail gaat goed, alleen het verzenden via 4g gaat dus niet

 


Foutmelding is reproduceerbaar wanneer je thuis de wifi uitzet en 4G moet gebruiken
foutmelding: ”het adres van een van de ontvangers is geweigerd door de server” Bericht wordt in uitgaan geplaatst


Maak even een schermafdruk van je smtp instellingen, dit doe je door de Volumeplus en de uitknop samen kort in te drukken. Hierbij even mijn instellingen van de iPhone XR wat dus prima werkt:

 


hierbij dan


 

 


Sinds 1 augustus 2023 is het gebruik van authenticatie bij KPN verplicht.

Het gebruik van Gebruikersnaam en Wachtwoord is niet meer “optioneel” maar verplicht.

 

edit:  jaartal toegevoegd.


Hoi RBxx,

 

Ja en dat heb ik net ontdekt door inderdaad de gebruikersnaam en het wachtwoord toe te voegen bij de uitgaande post en dat werkt. Daar ben ik dan heel lang mee bezig geweest. Superblij

NB: was dat sinds vorig jaar augustus of sinds 2023?


Nee, sinds dit jaar, maar het was eigenlijk altijd al nodig.

Alleen als je thuis was ging het nog zonder authenticatie, maar nu ook niet meer.


Ok dat is dan erg vreemd want ik liep vorig jaar augustus al tegen deze verandering aan, dat ik geen mail kon versturen via 4G. Ik heb toen overal gezocht naar antwoorden, maar helaas. Vraag is wel of dit bij gebruikers bekend is (gemaakt).